onsdag 26 november 2008

Utdelning - Nothäfte

---

Tänkte att jag skulle visa något annat än mina inscannade urklipp för en gångs skull, så att ni som är "känsliga för rött" inte slutar titta in helt :))
---
Jag ropade in ett nothäfte på Tradera (vart annars...) som är så fint! Orginalet är ljusgult med blå text, men det fixar man ju snabbt i datorn! Tänk vad mycket man kan göra med en dator och en printer... På bilden har jag kopierat det till ett A3-papper för att det skulle passa i min nymålade ram. Ramen var också knallblå innan, ingen kan anklaga mig för att inte vara konsekvent när jag inreder :) Jag är så nöjd med min nya tavla! En Barnängens barntvål fick också ny klädsel av nothäftet, nu förminskat till A5. Samma storlek fick omfamna två ljus....
---
Kulan köpte jag i måndags, den är ett mellanting mellan guld och silver. På Panduro har jag sedan tidigare köpt en kedja i antikmässing som passade perfekt till kulans upphängning. Nu vet jag som vanligt inte riktigt vart alla dessa saker ska ta vägen, just nu står de på ett litet hörn av mitt sybord. Projekten skyfflades brutalt undan åt höger, de fick inte vara med på bild :)

---

---

Många har ju utlottningar just nu, men jag tänkte ha en utdelning istället! Det är bara att högerklicka, spara-som, och sen printa på längden och tvären :) Eftersom nothäftet är så gammalt och inte har någon text kring copy-right osv, borde jag utan problem kunna dela det med er alla. Noterna är ju inte med så stim-pengar kan väl ingen kräva heller? :) Jag är väldigt försiktig med sådant annars eftersom jag ibland säljer mina alster. Vore ju pinsamt om man blev dömd till skadestånd för någon vintage-bild...

---

Det är väldigt mycket nu inför julmarknad mm, så jag är inte så bra på att kommentera hos er andra. Många verkar ha det likadant, så vi får göra som grisarna - tro på ett liv efter jul!

Kram, Tina

---

1 kommentar:

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Man tackar och bockar för den utdelningen! Jag har sparat bilden och nog kan det väl bli något fint av det hemma hos mig också!
Kram
Marie