torsdag 6 november 2008

Klockan i mitt liv och utmaning...

---
Den här klockan har jag tittat på så många gånger i diverse bloggar och nätbutiker... Nu ska den bli min, tänkte jag och slog till. Naturligtvis ska den sitta i arbets-/gästrummet! När den kom var det lite förvirrande... Den ser ut exakt som jag ville, och passar perfekt där jag skulle ha den. Enda problemet är att den är helt i plast! Jag som trodde i min enfald att det var shabbad plåt eller något. Hmm, vad göra? Till slut bestämde jag mig för att:
---
A: Den är helt perfekt så länge jag inte känner på den. Det syns verkligen inte att det inte är sliten metall förrän du håller i den, eftersom de fotat en sådan klocka och laminerat in fotot i plasten (tänk laminatgolv).
---
B: 700 kr för en plastbit är lite häftigt, men den är ju sååå perfekt!
---
C: Även om jag flänger land och rike runt efter en annan som är svartvit och i plåt så skulle den säkert kosta två eller tre gånger så mycket, vilket jag inte tänker lägga ner.
Alltså hänger den nu på min vägg och tickar på så fint!
---
Så har jag fått en utmaning från Nostalgi och Romantik:
*Länka till den som utmanat dig och sätt dessa regler på din blogg.
*Berätta 7 saker om dig själv både alldagliga och knäppa. *Utmana 7 stycken i slutet av inlägget genom att nämna deras namn och länka till de. *Låt de få veta att de har blivit utmanade genom att lämna en kommentar i deras blogg. OK... 7 sanningar om mig själv... som ni inte redan hört :)

1. Jag älskar att bada naken!

---

2. Jag äger en knyppeldyna och kan använda den. Inte för att jag gör det längre... mycket tålamodsprövande kan jag tala om! I vårt område bodde en gullig gammal dam när jag var liten som vi kallade Tant Anna. Alla vi flickor gick hos Tant Anna och lärde oss knyppla.

---

3. Jag svär som en hamnarbetare enligt alla som känner mig, trots att jag alltid haft ett väldigt bra ordförråd. Jag var en sån där unge som sa ord som 'julgransdekorationer' utan att blinka vid 3 års ålder...

---

4. Jag är för all slags mångfald och därför stenhårt emot fördomar av alla slag. Slåss jämt för detta i alla sammanhang. Jag kan också ha fördomar, men försöker bli av med dem.

---

5. Jag har pysslat i hela mitt liv och försökt hitta genvägar för att få det som jag vill ha det. Till exempel färgade glödlampor var ju jätteinne ett tag på 70-talet, men dyra. Vad gör Tina då? Jo, hon målar en glödlampa med rött nagellack! Det luktade pyton när den var tänd kan jag meddela... Då var jag väl 11 år sådär :)

---

6. Jag vann ett skidfodral i en (inte så seriös) twist-tävling på Tyrol på Gröna Lund någon gång på 80-talet!

---

7. Jag har en gång blivit av med körkortet i 2 månader för fortkörning. Det var när barnen var små och jag var sen till dagis... de minns fortfarande att jag stortjöt när jag väl hämtade dem. Det är enda gången min man kört hem från en kräftskiva :)

---

Jag har sett att så många av er redan fått denna utmaning, och orkar inte leta igenom allas bloggar efter de icke drabbade, så ni får anta den bäst ni vill där ute!

Ha en bra helg! Imorgon börjar jag nog med JulTips... Kram, Tina

5 kommentarer:

n o r d i n g å r d e n sa...

Supersnygg klocka, även om den är i plast, men det syns inte!!! Mari.

Inspiration i vitt sa...

Hej Tina, gillar din klocka jätte mycket det syns då inte att den är av plast, man kan ju säga att den är tillverkad av en väldigt exklusiv plast hihi.
Kram/Ingela.

Helena Dovier sa...

Jag gillar också din klocka och håller helt med om att det inte syns att den är gjord av plast. Och hur ofta går man normalt sett och känner på en väggklocka? Typ aldrig :-). Så titta på den och njut!

Vilken bra grej med Tinas tips! Jag ser redan fram emot de kommande tipsen.

Och vilket superjobb du har gjort med karmstolarna - de blev ju precis hur snygga som helst. Jag är helt såld på karmstolar och skulle gärna vilja ha typ ett dussin, men på mina 51 kvadrat har jag bara plats för en.

Ha en bra fortsättning på veckan!

Kram från Helena

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så kul att läsa om dig!
Klockan var jättefin tycker jag, och ser man inte att det är plast så är det väl helt ok!
Kram
Marie

Helena Dovier sa...

Tack snälla för din hundutställningsgratulation! Justus och jag delade på rätt många ostmackor efter ståhejet i ringen, och det var lika gott för oss båda för jag var hungrig som en varg vid det laget :-).

Kram från Helena