torsdag 6 november 2008

Premiär för 'Tinas Tips' - gratis schabloner

---
Nu tänker jag kaxa till mig en nivå och starta Tinas Tips! Jag får en hel del frågor om hur jag gör/vart jag hittar det ena eller det andra, och det är så kul att dela med sig!
Så här kommer det första tipset: Nordsjö färg har på sin hemsida instruktioner för hur man målar schabloner på väggar. Dessutom kan man ladda ner schabloner i PDF-format. Bladrankan ovan tycker jag är den finaste, men det finns en hel del för barnrum t ex.
---
Jag tänker även ha dagliga jultips som börjar snart och håller på fram till jul. Det beror på att jag i min rensar-iver nu kommit till mina urklipp... Jag sparar nämligen inte hela tidningar, utan river ut de sidor jag vill ha kvar och sparar dem under diverse kategorier i plastmappar. En heter naturligvis JUL! Nu funderar jag starkt på att börja med hängmappar istället, eftersom det är enklare att blada in nya urklipp och hitta rätt mapp då. De brukar ju rekommendera sådana på effektivitets-kurser har jag hört, och .... NEJ, ... jag har INTE gått någon sådan :)
Kram, Tina

1 kommentar:

Kristin sa...

Hejsan! Tack för tipset om shablonerna!!!! Jag är också sådan som river ut från gamla tidningar, har inte plats att spara alla årgångar med alla tidningar jag har... fast jag har pärmar och sorterar in i. En pärm för vita hem, en för lantliga hem, en för andra hem jag gillar (lite modernare och/eller new englandstil är det mest). Sedan en pärm för jul osv. Det är nog 6-8 pärmar allt som allt men då har jag komprimerat ca 10 års tidskrifter där! Gillar mina arkiv... ;-)

Ha en bra helg!
kram k