torsdag 13 november 2008

Hattaskarna hittar hem!

---
Nu har hattaskarna landat ovanpå en gammal uppfräschad IKEA-garderob. Just nu behöver vi de här skåpen, trots rensning ... Jag målade på lite ny vitfärg och bytte de fula vita handtagen mot mässingsknoppar som är lite åt antik-hållet. Ni vet väl att Bil-Tema har de absolut billigaste beslagen? Ni tror väl att jag är supersnål vid det här laget, men jag är nog tvärtom egentligen. Jag köper hellre många billiga saker än en dyr, lite beroende på vad det är förstås. Oftast finns det ju alternativ, och är de likvärdiga då tar jag de billiga varje gång :)
---
Resväskorna i rotting som bor grannar med hattaskarna har alltid legat här uppe, men fick nu bli svarta. Lite väl svarta blev de, men jag kanske vänjer mig vid att de ligger där uppe och ruvar.... Sen kunde jag ju inte låta bli att klämma dit lite text på garderoberna för att liva upp dem. Den här gången gick det inte alls, det kletade och kladdade så jag höll på att få fnatt! Nu är resultatet någorlunda så länge man inte använder förstoringsglas... Dessutom spacklade jag igen hålen i sidorna på garderob nr 4 i glappet mellan skåp och lådor. Jag avskyr sådana ... Bra när man vill flytta hyllor, men fult annars :)
---
---
Ni missar väl inte utlottningen av detta fina zinkhus mm hos Tidsmästarinnan?
---
Uppenbarligen blev vår dator trött bara vid tanken på Tinas Tips och JulTips... Den självdog långsamt efter mitt förra inlägg! Sen blev jag sjuk...igen... så ni får vänta lite lite till :) Kram, Tina
---

7 kommentarer:

Kristin sa...

Hejsan! Vad vi är lika du och jag... jag köper också billigt och använder det, än att köpa något jättejättedyrt. Ibland gör jag så att när jag har råd eller får möjlighet på annat sätt, så köper jag det dyrare alternativet och byter ut den billigare varianten. När man läser en del inredningsreportage så står det ibland att husägarna vill ha en pryl av ett visst märke, och låter bli att skaffa något liknande i väntan på den "äkta" prylen. Så funkar inte jag. Typ om jag ville ha en jättedyr lampa så tror jag att jag hade velat ha någon annan lampa i väntan på den dyra. Eller ett matbord. Eller en soffa. You get it. Förresten är det bra att köpa billigt och/eller begagnat när man är småbarnsförälder, det blir ju ett visst slitage på möbler och saker även om man är rädd om grejorna.

Jag skulle verkligen vilja se hur du har det när vi kommer till Värmdö nästa år. Det hade varit kanonkul. Vi får väl se hur det blir... så härligt och fint har du i alla fall, och jag gillar att jag gillar det du gillar ;-)

Kram och ha en bra helg nu!

Kristin sa...

Ååå, glömde säga, vi har också köpt beslag på Biltema!!! *fniss* Senast var det sonens skrivbord som fick nya skålhandtag därifrån...
/K

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Det blev ju jättefint med byte av beslag och målning! Och dina fina hattaskar däruppe pryder ju verkligen!
Kram
Marie

Stina sa...

Vad bra det blev. Jättefint!

Nja, jag tror att vi har horn...kanske?!;-) Kram

K sa...

Verkligen superdupersnyggt me garderob och hattaskar!!!
Ha en riktigt trevlig helg, kanske du me hittar en stor o grov...neee fy usch nu är jag fredags-trött-dryyyg... ,D
kram /K

Beas sa...

Jag förstår din känsla...jag har också saker...bland annat en stationsklocka...som jag köpt i tron på att det var något annat. Tyvärr har jag aldrig riktigt kunna förlika mig med materialet och tycker inte om dem lika mycket som jag skulle ha gjort om de varit i de material som jag trott från början. Superytligt känner jag och jag måste nog jobba lite med det där.

C De-sign sa...

Hej
Så otroligt fint....och jag tycker att dina målningar ser helt perfekta ut!!! Underbara hattaskar också!!!! Ser fram emot lite julpysselinlägg!!!!! Önskar en skön lördag! Kram fr C