tisdag 4 november 2008

Uppföljning...

---
En gång skrev jag i bloggen att jag skulle iväg och köpa en sak jag hittat på Blocket, som jag trodde kunde vara ett jättefynd... Tror ni att jag följde upp det inlägget sen? Nej, det försvann helt i den märkliga maskin som heter Tinas hjärna. Här är den i alla fall, en strykbräda i trä! Jag trodde aldrig att jag skulle hitta en sådan till rimligt pris :) Nu vet jag inte riktigt vad jag ska ha den till, men den är perfekt att fota saker på i alla fall. Det går ju inte så bra att använda den med ett ångstrykjärn sägs det, helst ska ju ångan gå rakt igenom.
---
---
Ser ni tyget som ligger på den? Det har jag köpt på Tradera för länge sedan nu, men vet inte riktigt vad det kallas. Det är långt och smalt och har jättefina hålsömmar runt om. I en kortände har det fantastiska virkade spetsar. Den som sålde den trodde att det var någon slags bädd-prydnad, men jag vet inte alls. Frågan är vad jag ska ha den till :) Hade jag ett smalt fönster skulle den kunna bli gardinkappa.
---

---

Den här tycker jag jättemycket om, även om den nu hamnat i ett hörn av köket i brist på den perfekta platsen för den. Det var den första sak jag ropade in på Tradera som kom med bussgods. Först då blev jag medveten om hur långt bort jag måste åka för att komma till Bussgodsterminalen :) Lådan är för härligt tycker jag med sin ovala stämpel. Flaskan vet jag inte, men den får vara kvar så länge. Kanske kan jag ställa enris i en vas i lådan snart? Jag måste verkligen sluta köpa saker bara för att de är fina, när jag inte har den blekaste om vad jag ska ha dem till :) Kram, Tina

---

3 kommentarer:

Marie sa...

Lyckliga dig, jag vill också hitta en strykbräda i trä. Inte för att jag vet om jag skulle ha någon praktisk användning för den, men de är ju sååå fina, hihi.

Trevlig kväll!
Kram Marie

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Hihihi... så kul att läsa att det är fler som handlar för att saker är fina och inte vet vad man ska göra med dom sen... Jag är precis likadan!!! Har köpt grejer som bara står... och sen tänker jag att jag ska sälja dom, men det blir ju inte av...
Strukbrädan är jättefin. Jag köpte ett strykbräda på bloggträffen i våras... Har inte tagit hand om det ännu... Så du ser...
Kram
Marie

Lilla Blanka sa...

Hej Tina!

Ja den är ju jättefin! Ibland tycker jag man kan köpa saker bara för att de är fina, utan att vara praktiska :)

Kram
Mia