tisdag 25 november 2008

Angeläget julklappstips!

---
Jag läste om Borneo Orangutan Survival i en tidning förra hösten, och adopterade två orangutanger åt mina barn som en kul men nyttig julklapp. Organisationen räddar orangutanger som blivit föräldralösa och ofta hållits som husdjur i bur. De lär dem att vara orangutanger igen, så att de ska kunna klara sig i djungeln på egen hand till slut. Jag visste inte alls vad mina ibland rätt så ointresserade tonåringar skulle tycka om det, men båda blev riktigt glada och intresserade till min stora glädje! Det kostar från 75 kr i månaden för varje orangutang, och det är ju rätt överkomligt för de flesta.
---

---

Det här är min dotters adoptiv-orangutang Doren...

---

---

och det här är sonens Grendon när han var liten :)

---

Är de inte supersöta? Det är jättekul att läsa om deras liv och framsteg i orangutang-skolan! När någon får byta grupp på grund av framsteg/ålder, deppar de i början för att de saknar sina gamla "fröknar" och kompisar... Det är precis som att läsa om dagisbarn :)) Om ni tycker det är en bra idé kan ni gå in på BOS hemsida och skaffa en orangutang. Ge apan i dig en chans...

Kram, Tina

---

Inga kommentarer: