söndag 16 november 2008

JulTips - Kryddsäckar

---
De här små "kryddsäckarna" har jag faktiskt inte sett någon annanstans. Jag ville göra något fint med sigill som kunde sparas. Säckarna är av linne, fyllda med vadd. Inuti vadden har jag lagt olika kryddblandningar som doftar jul. I en blev det torkat mandarinskal och nejlikor (man tager vad man haver...), i en annan kanel osv. De doftar inte i ett helt rum, men om man luktar på dem eller lägger dem i en låda. Framför allt är de fina tycker jag. Det står God Jul på sigillet, och lacket är mörkrött. Jag tycker inte om rött som går åt orange...
---
För att slippa kassera en färdigsydd säck om sigillet inte blir bra, läste jag om ett tips på internet. Nu fanns inte den sidan kvar, men man gör sigillen i förväg på bakplåtspapper och limmar på dem sedan. Jag tog limpistolen. De som misslyckas kan man smälta ner igen bara! Sen knyter jag ihop säcken med snöre. Säckarna kan ju varieras i tyg, färg, sigillfärg, doft och band. Pyssla på! Tina
---

1 kommentar:

Annas Vita Hjärtan sa...

Hejsan!

Åh så söta "säckar", mmmm känner dofterna ända hit...hihi

Kram Anna