onsdag 5 november 2008

Lite värme

---
Det här med bara vitt, vitt, vitt ser så tjusigt ut på bilder, men för mig känns det inte riktigt rätt. Det känns för kallt, helt enkelt. Dessutom är jag en hysterisk matchare... Bland annat när det gäller metaller. Sängen jag köpte hade ju knoppar i antikmässing, och de är inte små heller :) Så min ursprungliga plan att ha vitt med lite svart och grått, samt zink/silver här och där blev genast komplicerad. Efter att ha förkastat en idé om att på något sätt förvandla knopparna till antiksilver istället, förlikade jag mig sakta med mässingen. När jag sen kom på diverse saker som faktiskt skulle passa in i det temat, rullade idéerna på igen :)
---
---
Vissa saker kommer dessutom av sig självt, som den lilla kudden. Jag ropade in den på Tradera (såklart...) och tänkte att jag alltid kunde klippa ut rosorna och applicera någonstans. När jag så öppnade paketet, slog det mig nästan direkt... Den kommer att ge lite värme åt den ganska bleka färgsättningen på de andra kuddarna! Sen fick jag för mig att en fuskpälspläd skulle se mysigt höstlikt/vintrigt ut. Den första metervaran jag hittade på NK tyger, var underbar men kostade dubbelt så mycket som den ni ser på bilden. I Sickla i Nacka finns det en stor tygaffär (Tygvaruhuset), som hade en enda fuskpäls som såg äkta ut, och den var precis i de nyanser jag tänkt mig :) Nu är det ju inte en pläd ännu, eftersom jag inte fodrat den, men vem skulle komma på att kolla det? De hade färdiga plädar i nästan exakt samma material, men det var en liten nyans-skillnad. Och se det går ju inte :) Kram, Tina
---

6 kommentarer:

Vit Gladiolus sa...

Väldigt fin säng och fin strykbräde i föregående inlägg!
Kram Zinkbaljan

Kristin sa...

Hej hej, kan känna igen det där med metallmatchning... det är en rätt så dum åkomma... fniss. Sängen är jättefin, hade du hittat den på loppis eller något? Supersnygg i alla fall. Metallen kan väl vara som den är, nu med dina detaljer till så blir det ju jättesnyggt! Jag är också så att jag kollar i dyrare affärer och så hittar jag något liknande i billigare affärer eller skapar något själv. Snål smålänning I am.

Strybrädan du visade innan var också jättefin. Önskar jag hade en sådan!

kram - Kristin

Stina sa...

Jag gillar också att bryta mot det vita. Den där sängen kan du skicka hit!:-D Kram

Vit Spets sa...

Halloj där!
Så Du har din mamma som fixar alla adventspaket - vilken lyx :)

Tjusig säng & strykbräda!

Ha det bra
//Siv

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Visst är det väl fint med lite färg till det vita!
Du har en utmaning att hämta inne hos mej!
Kram
MArie

Tidsmästarinnan sa...

Ååhh, vilken tur att du inte "förzinkade" knopparna, det där är ju bara så himla snyggt! Och vilken tur du hade med fuskpälsen, den är ju verkligen helt perfekt. Supermatchare där!

Om det där du skrev inne hos mig: Aha, det är alltså så man ska göra för att komma undan med de nya inköpen, hihi! Omflyttning till nya ställen! :-)

Kram på dig du goa Tina!