tisdag 18 november 2008

JulTips - Halmrutor

---
Min målsättning var ett jultips per dag fram till jul... Igår orkade jag inte starta upp vår dator ens, ännu mindre göra ett inlägg :) Eftersom jag jobbat med bank- och försäkringssystem hela mitt liv, så är lösningen förstås att bakåtvalutera! Alltså göra ett inlägg med gårdagens datum :) De här halmrutorna tycker jag är så härligt gammeldags! Problemet är att hitta fina strån... Jag tänkte mig att man kan variera de röda snörena med tunna band/snören i spets, vitt, svart eller grått om man vill slippa det röda. Pyssla på! Tina
---

1 kommentar:

Kristin sa...

Haha!!! När jag jobbade i Stockholm satt jag som risk controller på en finansavdelning på ett stort företag. Där fick man minsann inte backvalutera... fniss... och göta petter om man hade ångest ibland för att det inte blev som man ville... en gång skickade jag några hundra tusen yen till en bank som skulle haft motsvarande summa i euro och det gick inte att rätta till så vi fick betala straffränta... fast det blev inte så mycket pengar i slutänden, några hundralappar tror jag, och jag kunde pusta ut....!