torsdag 20 november 2008

Tinas Tips - Lekkök

---
Å, vad jag önskar att jag hade någon att göra ett lekkök till! Även om jag inte tycker att mina barn ska göra mig till mormor/farmor riktigt ännu... I den här beskrivningen från Allt i Hemmet använder de en bänk som tyvärr inte finns längre. Jag tänker mig att det går lika bra med ett gammalt soffbord t ex. Om det är för brett, går det ju att såga av det på längden och antingen fästa en lagom bit i en list i väggen baktill eller såga bort lagom bredd och limma ihop bitarna igen om ni inte vill skruva i väggen. Annars borde det gå med en bit limfog/bänkskiva samt fyra stolpar som skruvas fast som ben. Hylla under behövs ju inte om man vill förenkla det hela, där kan man ju gömma backar på hjul med leksaker istället! Någon som gjort ett jättefint sådant här lekkök är Helena med nedlagda bloggen Spets & Snor, titta på alla inläggen här får ni se!
---
Kram, Tina

Inga kommentarer: