söndag 30 november 2008

JulTips - Änglatavlor

---
Här är ett tips som jag hittat på själv igen :) Urklippen hamnade i oordning, så nu vet jag knappt vad jag scannat och inte.... De här tavlorna har jag gjort av gipsänglar som jag gjutit i en form från Panduro. När det är klara slipar jag kanterna lite och målar dem sedan med V-slip, för att de ska bli riktigt vita. I vanliga billiga ramar tejpar jag fast kartong direkt på glaset med dubbelhäftande tejp. Jag brukar ta matt-tejp, den är bred och sitter som berget. Sen limmar jag fast änglarna med limpistol. Just de här två har jag på små stafflin från IKEA, både dem och ramarna har jag också målat med V-slip först. De här röda har jag framme varje jul nu i ett fönster i mitt vardagsrum. Jag tycker att de ser så fridfulla ut! Jag har även sålt några med pastellfärgad bakgrund som dop-presenter. Pyssla på! Tina
---

Inga kommentarer: