onsdag 29 oktober 2008

Tradera mera!

---
Ni har väl hört förr att jag har fått fnatt på Tradera? Det är ju ett fantastiskt bekvämt sätt att få tag i de där lite speciella prylarna. Skrivsetet ovan har jag nyss vunnit, men det har jag inte fått ännu. Bilden i auktionen var så fin så jag lade ut den istället, så slipper jag slåss med kameran :)
Jag har tidigare ropat in ett annat skrivset, men kunde ändå inte motstå detta!
---
Jag inte bara köper saker längre, nu har jag sålt några prylar också. Snacka om lycklig jag blev när jag lade ut två glas (som vi aldrig använt) och en ljuslykta och tjänade 1422 kr! Tur att fler ville ha dem, jag hade ju ingen aning om vad de kunde vara värda :) Nu blir det ju ingen vinst totalt sett, med tanke på alla köp jag gör men ändå... Så städa skåpen allihop!
---

---

Den här förbandslådan kom häromdagen, den var lite söt tycker jag. Nu är frågan om jag ska måla eller fixa den på något sätt? Jag tycker faktiskt om den som den är.

---

Jag kom inte ihåg att ta ett enda kort i helgen som var. Hopplös! Kul hade jag i alla fall med gamla och nya väninnor. Inte kom jag ihåg att plocka snöbär heller... Nåja, det är världsliga saker! Jag ska försöka fota lite hemma ikväll om jag orkar. Min man var brakförkyld hela förra veckan och jag känner bacillerna kila runt i min kropp. Nu kämpar jag emot med Berocca och Esberitox, så håll tummarna! Kram, Tina

---

7 kommentarer:

Tidsmästarinnan sa...

heja Tina och bu för bacillerna!
Hoppas du klarar dig...

Vilka fynd du gjort på Tradera! Jag blev lite full i skratt, jag säger också att man vinner saker där, det låter så bra och billigt med en vinst :-)
(ja man vinner ju budgivningen så det är ju korrekt också, men du förstår hur jag menar, hihi!)

Kram!
snörvlis

Stina sa...

Helt klart! Inte vill man lukta koblaja heller.;-)

Mysiga gamla saker du fått tag på. Kram

I vått och torrt sa...

Jag tackar och bockar för tipset om hur man gör strutar, som jag har letat. Tack liten bod :).
Jag hittade länken hos i mitt paradis. Jag tycker om när man delar med sig. Tack snälla du.
Kram
www.flyarna.blogg.se

Tina sa...

Ja, Tradera är toppen.. Tack för din kommentar hos mig... Kramis Tina

Kristin sa...

Hej hej Tina, tusen tack för länken på strutmallen! Ska testa den! :-)

Tradera är en guldgruva, jag är också där och fyndar en massa. Det enda man får hålla koll på är vad frakten blir, så man inte gör bort sig. Ibland kan det ju faktiskt bli så att en sak blir dyrare på Tradera än att köpa i affär, bara för att man måste betala frakt. Jag har sålt grejor som blivit dyrare för köparen än om de hade handlat den själva... ja, det är ju upp till var och en att hålla koll på men jag var just då glad som säljare! (Fniss)

Hoppas du vinner kriget mot bacillerna. Det är så trist och jobbigt att gå och vara förkyld. En jobbarkompis hade följande (avskyvärda) tips mot förkylningar: koka upp mjölk och pressa i så många vitlöksklyftor du mäktar med, och drick sedan rubbet. Uuuuuuuusch - man blir nästan frisk bara man tänker på det!

Ha det så gott!
Kram Kristin

Inspiration i vitt sa...

Ditt skrivsett är helt underbart vackert , tur att du fick det.
Lådan skulle bli så fin om du målar den vit.
Tack för kommentaren om våran bok som kommer ut i sommar, blev så glad.
Kram på dig/Ingela.

Ann-Catrin sa...

Tina!1
jasså du har blovit drabbad av Tradera-febern...
Jag blir så sugen när jag ser dina fina köp!!

Hoppas du klarar dig nu ot alla baskelusker!!


Kramar
A-C