torsdag 16 oktober 2008

Före och efter, nakenmålare mm

---
Här är mer av den hörna ni fick se en tjuvtitt av igår. Jag är supernöjd! Om ni undrar varför behöver ni bara ta ett djupt andetag och sen titta på före-bilden här under ...
---
---
Jag tyckte det var kul att dra till ordentligt med färger där inne under min Designers Guild-period :) Notera att listerna i rummet är i samma klarblå färg som sängen! Tiderna förändras och jag med dem tydligen...
---
Sängen här ovan har åtskilliga år på nacken (vi ärvde den), men den gick iväg på Blocket ändå. Pengarna räckte till den nya sängstommen i järn samt lite till. Det är en gammal IKEA-modell som det sålts en hel del av här i Stockholm på Blocket. Jag har varken tid eller pengar till att jaga en antik dito för flera tusen.
---
---
Så kom vi till delen om nakenmålaren.... Här ser ni mitt lår efter att ha försökt mig på ett lappkast med roller på förlängningsskaft!
---

---

Det vita örngottet har min farmor gjort till mig när jag var liten. Det är mina initialer som flicka, CE, broderat på det och spetsarna är handvirkade i tunt, tunt garn. Som så mycket annat när man var liten skulle det "sparas till fint", och har aldrig använts. I det här fallet är jag glad för det! Det är det enda örngott jag sett som har knytbanden i nederkanten. Min farmor hette Henny och var fantastiskt på att brodera.

---

---

De här kuddfodralen kommer från Linnehuset. Jag älskar knytbanden i sidan, de är lite annorlunda än andra man sett. Linnehuset har allt möjligt av linnetyg, i alla möjliga färger.

---

---

Så slog jag till med ett väggord också. Jag har alltid gillat uttryck, ordspråk och diktstrofer. Förut har jag funderat på att rama in dem eller så, men nu kan man skriva direkt på väggen! Eller i mitt fall stöppla :) Jag köpte en permanent märkpenna på Åhléns som egentligen är till för CD-skivor osv. Den var tunn och bra, samt fungerade perfekt till att fylla i de smala strecken som jag inte skurit ut i schablonen. Kram och natti, Tina

---

10 kommentarer:

Inspiration i vitt sa...

Hej, men vad fint du gjort det i rummet du är såå duktig att få till det fint Tina.
Väggordet är hur underbart som helst och järnsängen behöver då rakt inte vara antik din är superfin.
Jag har oxå varit i en sådan färgperiod som du men nu är det ändring på det sedan ett tag tillbaka.
Tack så mycket för att du vill dela med dig utav dina tips på hur man kan skriva på väggen.
Kram/Ingela.

K sa...

WOW SÅÅÅÅ SNYGGT !!!!! behöver jag säja att det blev en stor förändring till det bättre ;D
trevlig helg /K

Tina sa...

Hej Tina...vilket sammanträffande...:-) Tycker orden är så bra! Ha en härlig fredag. Kram Tina

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Oj vilken skillnad det blev! Det blev jättefint! Och väggorden är så fina, du är så duktig!
Kram
Marie

Helena Dovier sa...

Det var en riktig "major make-over" :-). Och det blev verkligen hur snyggt som helst! Jättefin säng, extremt snyggt målat på väggen och väldigt vackra kuddar. Kul idé med knytbanden!

Trevlig helg önskar
Helena

Ann-Catrin sa...

Tänk det v ar tider att tom måla listerna i samma ilsket blå färg!!

Och så vansinnigt snyggt det blev med nya sängen.. där kan man snacka makover i den högre skolan!!

Och väggordet sen... så himla fint.. hur gjorde du egentligen.. inte shablon alltså..

Kram och härlig helg!
Kram
A-C

Evelinas hus sa...

Sängen är verkligen jättefin med alla fina kuddar och täcke. Fint väggord också.
Hoppas du får en fin vecka.
Kram Caroline

Himlarum sa...

Åh, så underbart fint det blev i rummet!!!

Stor kram!
Ann-Helen

Anonym sa...

Vilken skillnad, jag har oxå gjort en sovrumsförvandling under helgen.
Helt fantastiskt vackert och helt i min stil det har gjort, gillar även väggordet, smart att använda sig av en märkpenna.

Kram Pernilla

Mjuka sa...

Jag gillar den sängen!! Skulle vilja hitta en sådan till mig och mannen!
Ha en fin dag
kramar M