torsdag 23 oktober 2008

Kuddord?

---
Varför nöja sig med väggord, när man kan skapa kuddord också :)? Imorgon åker jag till min födelsestad, Västerås, för att träffa "Kvast-Hulda" och min mor. Jag har laddat länge för att sy dessa kuddar åt Hulda, men första försöket blev kasserat. Det var ju rätt länge sedan jag bad om hjälp med översättningen av den danska versen som passar så bra på Hulda och mig. Det fick bli ordagrannt till slut 'Med en vän delas minnena från igår, glädjen av idag och hoppet om imorgon'. Transferpapper är bäst för att stryka på bilder, inte så bra för text tycker jag. Det blir ju så mycket plastigt tomt emellan. Nu tog jag det ändå och sydde fast bomullstyget på det svarta linnet.
---

---

Eftersom Hulda är hyfsat nyförlovad, blev det en kärleks-kudde också. Den här frasen har jag faktiskt författat alldeles själv nästan :) Jag såg en kärleksförklaring i en tidning som innehöll några ord som jag sedan gjorde om till 'Där du finns är jag hemma'.

---

Hulda ska ha hönsträff med en massa tjejer som jag sällan träffar, det ska bli jättekul! Lite affärer i Västerås ska jag väl hinna med också, och sen avslutar jag med en lugn kväll hos mamma på söndag. Nu när jag åker "hem" lite mer sällan, åker jag direkt från jobbet på fredagen och direkt till jobbet på måndagen. Då känns det som att man hinner med allt och alla lite bättre.

Ha en bra helg, så får vi se om jag hinner med att visa något mer under helgen. Kram, Tina

6 kommentarer:

Evelinas hus sa...

Jättefina kuddar!
Kram Caroline

K sa...

Håller med föregående talare ;D
Jag målade med penslar och köpte tygfärg på panduro ;D Det var betydligt enklare än jag trodde att måla trots att jag gjorde det lite krångligare o tog linnetyg.

Trevlig helg önskar jag dej!Kram / K

Vardagslycka sa...

Åh, vilka fina kuddar du har gjort!
Önskar dig en riktig mysig helg!
Kram, Carina

Inspiration i vitt sa...

Gillar dina kuddar jättemycket såå fina.
Kram på dig/Ingela.

Stina sa...

Verkligen mysiga kuddar.
Vill du ha en Ferrari kanske?:-D
Kram

ängeln i vitt sa...

Superfina kuddar!

Trevlig helg
Kram Carina