onsdag 8 oktober 2008

Utrymmesbrist - utrensning

---
Den här vill jag egentligen inte sälja, men var ska jag ha den? Det skulle vara så fint att ha den vid fotänden på en säng, men vid våra fotändar finns det inte plats för någonting... Jag håller faktiskt på att rensa igenom hela huset, handväskan mm á la Feng Shui. Lite mer plats och ordning blir det nog så småningom, men inte i fotändarna :) Faktum är att det känns befriande att bli av med diverse surdegar! Gubben muttrar lite, eftersom han tycker att jag rensar bort hans gamla saker och spar mina, men det är ont förtal....
---
Nu har jag gett mig på att shabba, för första gången. Inte så lätt som det ser ut faktiskt... Jag tordes inte prova ens förrän nu, eftersom jag inbillade mig att det skulle bli som den gången jag försökte mig på en frisyr modell vindrufs! Jag är mycket för symetri, och klarar inte av att bara rufsa till och vara nöjd sedan, utan det ska dras här och puffas där. Aldrig blev jag nöjd! Nu tänkte jag att om jag shabbar lite på mitten på det högra stolsbenet, och likaledes på det vänstra kanske det ser för "konstgjort ut"? Faktiskt tänker man inte så mycket på det när det är klart. Lite på alla kanter gick bra, men det är svårare mitt på en större yta. Armstöden slits ju värst, det fattar väl alla, men inte sjutton slits det fläckar mitt på ryggstödet på en stol, eller? Nåja, ni ska få se några alster snart hoppas jag, som kutar som en skållad råtta mellan rensning och shabbning! Kram, Tina

5 kommentarer:

Stina sa...

Ja det vill vi se...dina alster.
Vilken fin kista.
Kramis gumman

ängeln i vitt sa...

Halloj Tina!

Gud så läskigt alltså :-) Jag sitter precis och letar efter mina inspirerande länkar ( vet ju att du har funnits med i min lista ) som bara försvann med allt datakrångel. Ja, men så ser jag kommentaren att du ger dig tillkänna själv, fasen vad glad jag blev. Tack snälla du. Nu länkar jag dig igen haha. Hjälp vad jag har missat mycket " hemma " hos dig. Tänker sitta kvar och titta igenom allt nu.

Kram / Carina

Lallis - liv och leverne sa...

Ja. Detär bra med lite utrensning ibland men samtidigt kan det vara lite frustrerande när man inser att man inte kan ha allt liksom.
Ha en fin kväll.
Kram Lallis

Tidsmästarinnan sa...

Vad duktig du är som rensar, jag gör små försök här och där men det förslår inte så långt :-)

Å, vad fin kista. En sån skulle jag ju vilja ha!! Men var?! :-)

Kraaam!
Susanne

Anonym sa...

Visst är det härligt med rejäla utrensningar? Älskar att göra det, men det drar med sig mycket jobb....alla vändor till röda korset och soptippen!

Nu väntar jag med spänning på att få se resultatet.
Ha det bra
Kram Pernilla