torsdag 2 oktober 2008

Mörkertider...

---
Nu börjar vi komma till den årstid som en glad amatörfotograf har problem med :) När man som jag jobbar heltid inne i Stockholm, med ca en timmes restid varje väg, är det mörkt både när jag går och kommer hem. Sen hör det väl till saken också att jag inte är den morgonpiggaste av människor :) Igår skulle jag fota några saker, men det hann bli lite skymning innan jag var nöjd. Nu får det vara som det blev...
---
Blev lite inspirerad av alla de burkar för trädgårdssnöre som började dyka upp för några år sedan. Då var de rätt så dyra, nu finns det mer sansade alternativ. Jag började så glatt med att inhandla billiga burkar, och fick maken att borra hål i locken. Tror ni att jag kom längre sen? Nejdå, de har legat och skramlat på diverse ställen, tills jag tog tag i saken och sprutade dem vita. Nu har de fått etiketter istället för text som jag tänkte först. Alla snören är ju inte till för trädgårdsbruk...
---

---

En annan sak som är superenkel att göra, är att piffa upp handdukar med spets. De flesta har ju redan bårder invävda, så jag syr på en spets över dem. Det här är en gästhandduk, man får börja med det lilla ... :)

---

Nu är jag förkyld igen, andra gången på två veckor. Då har jag ändå proppat i mig vitaminer, och till och med inhandlat tvättsprit för att hålla händerna rena.... Baciller gillar verkligen mig!

Kram, Tina

5 kommentarer:

Nettan sa...

Vilkna bra ideer du kom med !!
Är det plåtburkar du använt dig av ?

Kram Nettan

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Burkarna blev ju jättefina! Mycket bra ide att ha snöre i...
Så fint det verkar vara i Dublin... har aldrig varit där, men dit skulle jag också vilja åka.
Krya på dig från förkylningsbacillerna!
Kram
Marie

Tidsmästarinnan sa...

Här är en amatörfotograf till som tycker det är rätt hopplöst med detta mörker... allt blir så fint i solljus!
Vad fina burkar, toppenidé!!
Och vad kul att se bilderna från Dublin, jag bodde där när jag pluggade och trivdes superbra. Skulle gärna åka dit igen, nu var det länge sen!

kram på dig!
Susanne

Gårdsromantik sa...

Men så fina de där burkarna blev.

Var har du köpt burkarna?

Kram Maud

Anonym sa...

Vad fina burkarna blev!
Kram Sandra