söndag 12 oktober 2008

Rosor

---
Tack för allt beröm för mina hattaskar! Jag blir alldeles överväldigad :) Minns ni att jag gick och hoppades att min vita ros skulle slå ut innan det blev för kallt? Nu är den så vacker, trots att bladen börjar gulna och ramla av, så blommar den med massor av blommor! Jag önskar att man kunde ladda upp dofter också, för det var därför jag köpte den. Den doftar fantastiskt!
---
---
Nu har jag äntligen kommit igång med att måla om arbets-/gästrummet. Jag fattar inte varför jag måste gå och åma mig i flera veckor först :) Ok, det är jättejobbigt att måla taket, men så lång tid tar det ju faktiskt inte. Nu när lister och väggar ska bli vita, slipper man ju vara så noga med kanterna också. Det är ett av husets mörkaste rum, så det kommer att göra sån skillnad!
---

---

Jag har decouperat lite för första gången. Det var enkelt faktiskt! Servetterna med rosor hittade jag på Duka. Jag har tänkt prova på tyg också senare. Den här brickan blev aldrig riktigt bra, men nu åker den ut i boden! Idag har jag åkt i vår nya båt för första gången. Det var jätteskönt väder ute, och så vackert i skärgården! Nu ska jag äta tacos, familjens livrätt.... Kram, Tina

---

6 kommentarer:

Skatan sa...

Tack för skrattet! Jag sitter här och kluckar för mig själv i källaren och ser de sjunkande ankorna framför mig :)

Tack...

Inspiration i vitt sa...

Hej Tina, ojojoj vad jag blev inspirerad av dig och allt fint du gör.
Ser att du gillar loppis lika mycket som jag gör.
Din blogg är verkligen mysig och du bjuder på så mycket fint.
Har samma hattaskar som du och mina är oxå målade vita de väntar bara på att få nåt på sig.
Du har textat så fint gör du det på frihand?
Tack för inspirationen Kram/Ingela.

Ann-Catrin sa...

men så härligt det lät med båttur..och igår som det var s sagolikt väder med..

Kul du gjort deccoupage... det var länge sen nu jag gjorde det!!

KRAM
A-C

Vit Spets sa...

"Familjens livrätt", tacos gäller här hemma oxå!
Så ljuvlig rosen är...

Ha det bra
//Siv

ängeln i vitt sa...

Vita rosor gillar jag jättemycket och om dom sen doftar är det bara för bra. Brickan blev jättefin alltså. Och dina hattaskar är som en dröm för mig. Ja, jag har sex stycken som jag har målat vita. En ask har jag satt grått sidenband på men ser nu att svart är mycket finare haha. Undrar om jag kan texta nåt på mina, superfint idé.

Kram Carina

Viveka i Bläckhornet sa...

Hej!
Så kul att hitta till nya bloggare:)
Blev jätteförtjust i dina hattaskar. Har två sjäv...kanske man skulle pröva att måla.

ha det bra Viveka