söndag 5 oktober 2008

Man har väl varit scout...

---
Hur många mangelkorgar finns det här i världen, med trasiga/obefintliga handtag? Jag har hittat ett gäng, plus att min egen "haltar" = ett handtag kvar. Den här har jag sprutmålat för ett tag sedan, och sen funderat på hur jag skulle få till nya handtag. Till slut kom jag på det! Man har väl varit scout! Tre öglor med grovt rep på varje sida, hopknutna var och en för sig med råbandsknopar. Sen makramé-knutar runt alltihop. Det värsta var att fästa ändarna sen. Först tuggade jag på dem, för att få in dem i min stora stoppnål ... sen drog jag i nålen med en tång för allt jag var värd för att få nålen igenom en bit på undersidan. Mycket nöjd är jag med resultatet, om än inte med fotot. Jag tror att det är den 12:e bilden jag tog... Morr! Klicka på bilden så ser ni handtagen bättre.
---

---

Fler halvtaskiga bilder.... Något som det också finns mycket av är krukor i "imiterad terracotta". Den här hittade jag för en tia på en klass-loppis utanför ICA. Den fick också en omgång med sprutan, och var så pass stor att jag kunde klämma ner Olivia i den. Vi har ett större olivträd som vi kallar Oliver, så då fick den här heta Olivia så klart!

---

Idag har det varit katastrof-väder ute, blåst och regn och allmänt ruggigt! Då borde man ju kunna få lite gjort inne, men det var så skönt att bara ligga i soffan och kolla på Super-veterinärerna och annat som jag aldrig ser annars... Att stå på Siggesta backluckeloppis och sälja prylar var ju bara att glömma! Kram, Tina

6 kommentarer:

Nettan sa...

Snyggt, bra kvinna " reder " sig själv =0) !!
Va bra att dina kunskaper som scout kom till nytta...
kram Nettan

Tidsmästarinnan sa...

Haha, jag kan riktigt se synen där du står och tuggar på repet :-)

Men himmelens bra blev det ju!!
Kram!

Anonym sa...

Men vad du är fiffig, ja kan väl inte en scout som du göra ;=)
Kan förstå att det var lite trögt att fästa trådarna.

Ha det bra
Kram pernilla

Ann-Catrin sa...

Vilket tips så säg.. blev ju superfint ju!

ochj krukan var ju ett riktigt fynd!!

Alltid lika mysigt att kika in här!
Kram
A-C

spetsar och änglar sa...

Riktigt fint blev det.Och en väldigt bra ideé :).

Kram Heléne

Tina sa...

Hej Tina... Vilka fina handtag du har gjort!!! Jätte snyggt. Vad händig du är! Jag har aldrig varit scout så där går min begränsning...:-) Kram Tina