tisdag 14 oktober 2008

Läsarfråga igen...

---
Hej där ute! Har någon erfarenhet av magnetfärg? Jag skulle måla väggen mellan skrivbordet och hyllorna med sådan hade jag tänkt, för att slippa fula anslagstavlor. Det visade sig att det blir ett dyrt kalas, 400 kr för en liten burk på en halvliter! Dessutom måste man tydligen måla flera lager och sen vänta ett dygn innan man kan måla över den... Vänta = fult ord. Undrar nu om det är värt pengarna och besväret?
---
Annars går det faktiskt bra med målandet, trodde aldrig att det skulle räcka med två lager vitfärg för att täcka en glad grön! Ikväll ska jag försöka ge er en glimt av läget. Kram, Tina
---

4 kommentarer:

Morfars bod sa...

Hej, trevlig blogg du har. Magnetfärgen är svindyr. Jag hade tur och vann en burk sådan och en med tavelfärg,Beckers.Vet inte vart du kollat men jag kan säga att Coop
Forum brukar vara mycket billigare
på Beckers färg än de vanliga färg
butikerna. Biltema har också haft den här färgen men jag vet inte hur det är nu.
Mvh, V.T

Träningsvärk Med Jeanette sa...

En väninna målade en vägg i hallen med först magnetfärg o sen griffeltavelfärg.
Båda färgerna fyllde verkligen sin funktion!!
Blev en mysig anslagstavla!!

Fin blogg du har!!

Jeanette

IKT i min vardag sa...

Jag har tyvärr ingen erfarenhet av denna färg med den är ju jättesmart!

Måste berömma dina fina hattaskar! Den idén lånar jag gärna :-)

Kram Linda

idémakeriet sa...

Hej Tina,
Tack för dina värmande ord på min blogg. Det var bra att du hittade mig för då kunde jag också titta in hos dig.
Jag älskar dina hattaskar och dina snöre behållaren som du målade vit. Fiffigt och jätte fint.
Ha en bra veckan.
Kram Gerda