måndag 30 mars 2009

Sol ute, sol inne

---
Idag skiner solen igen! Helgen gick alldeles för fort, men lite stök hann jag med. Attans vilken tid allt tar att få färdigt. Det sista lilla är det som tar längst tid känns det som. Alltid hittar jag någon droppe färg som runnit, eller något annat när jag tycker att en sak är klar.... Morr! Nu är det lite somrigt i boden i alla fall. Där har två Mårbacka-pelargoner flyttat in. Min man tycker att de luktar illa så jag får inte ha dem inomhus :)
---

---

Köksfranskan har dammats av igen :) Det här är jag helt säker på att det är rätt i alla fall! En låda för kärleksbrev.... Låter roligare än räkningar va?
---

---

Jag letade efter ordet diverse i ett lexikon, och det här är vad jag hittade. Direkt översatt blir det nog något i stil med 'saker och annat'. Igår var jag på loppis, men det var ett magert utbud. Dessutom finns det alltid de där irriterande människorna som säljer saker till hutlösa priser där.... Tyvärr får de tydligen sälja, annars skulle de väl inte komma tillbaka? Nåja, några småsaker plockade jag på mig, de får ni ser en annan dag. Kram, Tina

---

7 kommentarer:

Maria ( Idekroken ) sa...

Å, det er så nydelig små bokser og annet med tekst på. Skikkelig romantisk ;)
Klem Maria fra Idekroken

Marie sa...

Vad fantastiskt duktig du är på att texta, superfint!

Ha en bra dag!
Kram Marie

Stina sa...

haha...jaa du. Hon sa ju sist att jag är ett svin...så grisbajs kanske.:-)

Otroligt fina saker du gör.
Kram

Tina sa...

Vad fint du har textat!!! Vad härligt att våren snart är här på riktigt!!! :-) Kram Tina

lottens vita och gröna sa...

hallå där!

gu vad fint, frnska sirligt textat, mmm ljuvligt! varmkram lotten

Bygatan sa...

Vackert med franska språket!

Mårbacka är ett måste när våren äntligen kommit;-)

ha det bra, kram Lena

Compact Garden sa...

Superfina,jag önskar att jag kunde texta som du..,kanske en kurs? :D
Ha en rktigt skön kväll/Anne