tisdag 24 mars 2009

Vår i varuhuset.

---
Jag får Åhléns nyhetsbrev, och nu är det vår i varuhuset! De senaste åren har de satsat lite för mycket på 70-talsdesign för min smak, men lite godbitar finns det dock ibland. Badrumsmattan med en blomma på, förvaringsbox av papperssnöre och makup-lappar i frotté skulle väl passa i ett vitt badrum? Kanske papperskorgen i zink också... Har vi inte sett den förut? Sittdynan i smårutigt har väl varit med i varenda inredningstidning snart. Mönstret finns även i grönt och blått, och som grytlapp, tablett, metervara osv. Den blommiga kudden är nostalgivarning för mig, tyget ser nästan exakt ut som det jag hade i min klänning på studentbalen för hundra år sedan.... :) Pläden i ljusrosa bouclé är jag såå sugen på!
---
---
Lite piff till köket kanske? Hur en tårta ska kunna ligga och skäras upp på ett trådfat låter jag vara osagt.... Kanske kan vi ha det till annat som så ofta :)
---

---

Plåtlådan i svart är jag lite svag för... Den är så härligt tuff! Gulliga prickiga skrivbordslådor och en blomkrok vore väl fint åt någon lite yngre kanske. Hjärtat är i någon slags sten och finns i svart också, samt fler storlekar. Pläden är flätstickad i bomull.

---

---

Billiga vitmålade galgar för både stora och små tackar vi inte nej till! Herrbetjänt, klädsäck och hattaskar tar ju inte stor plats och kan få undan en del pryttlar. Det lilla blocket med en ring igenom såg så härligt ut. Jag har pippi på fina block, men så fort jag börjar på ett är det inte lika kul längre. Så knäpp är jag... :) Kram, Tina

---

PS. De har en tidning med nyheter som går att läsa på nätet, se här. Mycket fint och kul fanns det på alla avdelningar! DS.

7 kommentarer:

Stina sa...

Japp, då vet jag var jag ska åka då. Behöver lite rosa i huset nämligen.:-) Kram

Inspiration i vitt sa...

Hej, fina härliga saker du visa, är på jakt efter snygga svarta detaljer till min tonårsdotter som ska få sitt rum renoverat och du visar en del fina saker.
Kramar till dig/ingela.

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Ja, det fanns väl en och annan godbit tyckte jag nog!
Kram
Marie

Helena Dovier sa...

Vad kul att se alla fina Åhlénssaker! Nu har jag ju dessutom hittat till deras heminredningsdel på nätet - tack för tipset om den. Det var lättare att se de olika sakerna där än det oftast är i varuhuset, för de kommer inte alltid till sin rätt där, tycker jag. Åhléns har uppenbarligen fått in många snygga grejer nu!

Kram från Helena

Nilla sa...

Oj så mycket fint. Kanske skulle ta mig en omväg förbi Åhlens på hemvägen. Tack för tipset!

Kram Nilla

MiaMaria sa...

Hej Tina!

JA de har en hel del på Åhléns...
Pläden är underbar tycker jag...dem kan jag nog ta två av...

Hoppas att din helg blir toppen!
MiaMaria

carina i lingbo sa...

ååh vad fina saker , de där som åhlens har i prickigt åå rååsa de gillar jag