torsdag 19 mars 2009

Ljuvliga ägg!

---
Visst är det ljuvligt? Jag knallade bort till Koffert på lunchen, och på Kungsgatan ligger det en affär med glas och porslin. I fönstret hade de fullt med påskägg från Royal Copenhagen...
Det här är ett stort ägg med en lila anemon på (tror jag). Såå vackert att det nästan vore värt de 419 kronor det kostade :) Kanske i present till någon?
---
---
Det fanns små också, två stycken för 369 kr. En del med blommor och en del med fåglar. De är små som fågelägg, mindre än hönsägg. Samlarobjekt?
---

---

Det här är en bonbonierre ifall ni undrar :) Alltså en karamellgömma fritt översatt! Inte för att det är någon idé att gömma godis i vårt hus.... Det är sol och så skönt ute att det spritter i kroppen! Kram, Tina

---

---

4 kommentarer:

Mia sa...

Fantastiskt fina ägg men alltför dyra för att jag skulle våga inhandla dem. Kungsängsliljan är absoliut min favorit, kan inte se mig mätt på den. :)

Kram Mia

Skomakartummen sa...

Vilka ägg... så fina men skulle nog aldrig lägga så mycket på ägg. Risken vore att barnen skulle vara där och pilla... Så det blir nog något tåligare till påsken. Men man kan alltid njuta, kram sari

Bygatan sa...

Ja snart är det påsk..brukar inte påskpynta särskilt mycket.

Vackra ägg du visar iaf, fina samlarobjekt kanske...

Kram Lena

Anonym sa...

Vilka underbara men ack så dyra ägg, jag har faktiskt inte så mycket påskpynt framme men litegrann såsom mina hemmagjorda ägg och en underbart söt påskhare samt lite björkris kransar.

Kram Pernilla