söndag 15 mars 2009

Fredagen den 13:e = turdag!

---
Hej alla bloggvänner! I fredags hade jag värsta turdagen trots datumet! Jag följde med grannarna på ett morgonpass på gymmet och kom till jobbet full av energi... Då kom jag på att jag borde kolla mailen, och vad ser man där om inte ett mail från en tidningsredaktör! Jag blev otroligt glad och förvånad, men om det blir något av det hela vet jag inte. Berättar mer senare... Nu var jag totalt överenergisk och sjöng och fjantade mig som aldrig förr (mina kollegor är vana) !
---
Käkade sen lunch på Taco Bar med lillebror, det var också trevligt. Vi planerar en fjällveckan för familjen i påsk. Efter det fick jag för mig att jag skulle knalla bort till Årstiden, både p g a en sak jag väntat på länge och för stegräknarens skull :) Direkt innanför dörren låg det på ett bord... Mitt rostiga &-tecken som jag väntat på sedan november!!! Nu var lyckan fullständig... :)
---
Ingen förstår min lycka över detta inköp, men jag vet att ni kommer att göra det! Efter all denna tur bestämde jag mig för att köpa trisslotter till vårt lilla bolag. Det är min tur nästa veckan... Nu kunde inte ens krokusarna ovan göra mig besviken, när de visade sig vara blå och inte vita som försäljaren på Hötorget sa. Det var nog lite språkförbistring där misstänker jag, men de blå är ju fina de med! Jag bytte ut de nu vissna liljorna mot krokusar i krukan från loppisen.
---
Nu måste jag försöka färdigställa lite saker, trots att jag egentligen inte har lust idag. Igår kom det en ung tjej och köpte en massa saker, så det blev jag också glad över! Nu vill jag fylla på lite, men latmasken lever och frodas. Stegräknaren som gick varm i fredags, kom knappt igång igår... Kramar till er alla! Tina
---

4 kommentarer:

Hanna i Det stora grå huset sa...

Hej Tina!

Förstår dina lyckokänslor den dagen! &-tecknet är hur underbart som helst, och här är jag också ensam om att gilla mitt. Men tur att det är mitt då, säger jag bara...
Blå eller lila krokusar är fina, personligen föredrar jag nog dem mot de vita. Tror jag...

jag funderar på det du skriver i tidigare inlägg om en "äkta Pillevitt"... Fattar nada... Har flera olika sorter faktiskt, franska och danska tex...Är det någon sort som är värd något menar du? har iaf köpt alla mina på loppisar...

Ha nu en riktigt härlig vecka!
Kram Hanna

P.s Visst är det märkligt att sjalar med hål i värmer så gott? Det har jag också tänkt på...

Och du, jag vet inte om jag någonsinn tackade dig för ditt mail du skrev för en lååång tid sedan. Jag skjuter gärna på saker till "sen", och sedan blir det aldrig av. Förlåt i så fall, och tack för att du är så gullig!

Vit Spets sa...

Jag förstår Dig fullständigt =)
Helt enkelt ljuvligt med ett
rostigt &...

Ha det gott
//Siv

Anonym sa...

Oj vilken hurtig/tur fia du är....jag förstår att du var alldeles fulld av lycka på jobbet.

Så du gör egna väggschabloner?
Är det inte svårt?

Kram Pernilla

Bygatan sa...

Va kul att ha en sån tur-dag!
Förstår precis;-)

Ett sånt läckert & tecken äger jag också, mitt sitter på väggen nu.

Årstiden är ju ett absolut måste när jag är ner till Sthlm.

Önskar dig flera såna turdagar!

Kram Lena