onsdag 11 mars 2009

Vårkänslor i snöyran...

---
Nu börjar jag få vårkänslor, snö eller inte! Jag var på Hötorget i snöyran igår och köpte lite grönska. Den lilla blåblommiga i soppskålen är en Anemon som ska gå att plantera ut sedan.
Visst är den söt? Soppskålen är en äkta Pillevitt som jag säger... Omöjligt att uttala det franska namnet :) Det finns ju kopior överallt, men jag fick 4 st i present för länge sedan. Hjärtat har jag klätt med dekorationspapper, det ska nog få lite mer pynt tror jag. Jag fick så härlig inspiration igår, det ska jag berätta mer om snart...
---

---

Vita ranunkler är en favoritblomma. De håller sig fina så mycket längre än tulpaner också! De står i min fina vas från Ambiance. Det är text på den, men det syns inte på mina kvällsbilder... Imorgon kommer mor från Västerås, vi ska gå på My fair lady! Det hade jag helt glömt bort. Man måste ju köpa biljetterna så långt innan, att när det är dags blir det som en överraskning :) Det ska bli kul, jag är lite dålig på att göra sådana saker. Imorgon börjar vår stegräkningstävling på jobbet också. Hmm, vi får se hur illa jag ligger till annars får jag väl sitta och skaka stegräknaren lite i smyg på jobbet :) Kram, Hurt-Tina

---

9 kommentarer:

Anonym sa...

På Borås coolaste blogg har vi bikini-bekymmer!

Spana in på www.arntyochmirry.se

Kristin sa...

Hej Tina! SÅ fina blommor och vackert arrangerat. Och tack för gratulationen till jobbet. Skönt att den "detaljen" är löst...

KRAM! K

Vit Spets sa...

Ljuvliga ranunkler... kanske skulle shoppa någon blomma imorgon när vi har shopping dag =)
Sköt om dig
//Siv

K sa...

hEJ RARA DU ;D
Vilka fina blommor, jaså håller sej ranunkler bra som snittblomma?köpte som krukväxt förut men d va döö efter mindre än en vecka :C önskar dej en trevlig helg!
Vem vet vi kanske kan få till en bloggträff så småningom ! KRAAAM /K

Lallis - liv och leverne sa...

Jaaa, jag älskar också ranunkler. Så otroligt vackra:) Ha en fin helg nu.
KRam Lallis

Anonym sa...

Ranunkler är väl helt underbara!

Jag ville ha vita ranunkler ihop med ljusrosa tulpaner till helgen men jag hann inte iväg och handla

Ha en skön helg

Kram Lena

C De-sign sa...

Vita ranunkler....underbart! Lycka till med stegräknaren..vi hade en tävling på arbetet förra året och hjälp vad jag gick......man blir lite "besatt".....Önskar en fin helg! Kram fr C

lottens vita och gröna sa...

oh ranunkler skulle jag ha köpt i dag, blev lavendel istället...nu får det bli sol och lite värme!

varmkram lotten

Inspiration i vitt sa...

En stegräknare skulle jg verkligen behöva, jag rör mig alldeles för lite.
Vita ranunkler är en av mina favvo blommor.
Kramar till dig/Ingela.