tisdag 17 mars 2009

Småpyssel

---
Ibland blir jag så less på mina evighetsprojekt, att jag måste varva med något litet och enkelt. Jag köpte en sats med dekorband i svart/vitt på Panduro, och det fick igång lite idéer.... I Jeanne d' Arcs julbok fanns det små påsar i den här modellen, med lite glitter och spetsar på. Det tog en stund att testa fram ett mönster som funkade, men till slut så :)
---
---
Så här ser banden ut. De är vändbara också, så att man kan få samma mönster med mest vitt eller svart. Det var ju lite praktiskt :)
---
---

Några strutar fick det också bli, med tårpapper på kanten. Sådana här projekt gör jag oftast samtidigt som jag tittar på TV, med en hel del skräp kring min stol som följd :) Det blir i alla fall inte knappnålar som min man får spader på ibland när de ligger överallt. Nu ska jag till tandläkaren. Trist sätt att göra av med pengar! Kram, Tina

---

7 kommentarer:

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så fint du har pysslat! Och banden var kanonsnygga!

Kram
Marie

Lallis - liv och leverne sa...

Vad duktig du är. Det blev jättefint:)
Kram Lallis

Anonym sa...

Så fina strutar och liknande du har gjort.

Jag pyntade mina fiberkrukor med lite papper och snören då jag tyckte allt var så tråkigt idag.

nu efter inlägget så skiner faktiskt solen :)

_Jag tycker absolut att du ska pröva lite sticklingar, pelargoner är lättskötta vill torka ut lätt mellan varje vattning så det fixar du nog. De är ju såå fina och finns i såå många varianter

Kram kram
Lena

Stina sa...

Duktiga pysselgumma där.;-) Kram

Vardagslycka sa...

Vad fint du har pysslat! Banden är jättefina och jag kan tänka mig att de är användbara till mycket.
Hoppas det gick bra hos tandläkaren och att det inte blev alltför dyrt. Håller med om att det inte är nå kul sätt att göra av med pengarna på men å andra sidan vill man inte ha ont.
Ha en fin vecka!
Kram, Carina

Mia sa...

Vilken mysig blogg du har. Hittade just hit men blir kvar en stund...

Kram Mia

me and alice sa...

Vilket fint pyssel du knåpat ihop!! Är dålig att få till tid till sånt roligt!!
Hoppas det inte blir alltför kostsamt hos tandis... Roligare saker finns ju att lägga pengar på...*fniss*
kram Susanne