onsdag 1 april 2009

Vårkänslor

---
Just nu springer jag på fina blomster överallt som jag kommer att ruinera mig på! Lökväxter håller sig ju inte så länge, men den här jättefina julrosen i limegrönt borde klara sig ett tag ute nu. Jag hade en vit tidigare, men den frös och var inte alls lika fin ens från början. Mosshjärtat köpte jag faktiskt färdigt för en gångs skull.... Symaskinsbordet står utanför vår ytterdörr, men jag har inte fått till pyntet riktigt förrän nu. Ni gör så himla fina arrangemang och stilleben av allt och inget i era bloggar, men jag tycker det är svårt att få till det. Det här är jag faktiskt rätt nöjd med, även om det skulle få plats fler saker.
---
Idag var det sånt kanonväder i Stockholm och då sitter jag på jobbet och tittar ut över ett glastak.... :( Jag gick lite tidigare än vanligt, och det var så härligt att gå hem från bussen i solskenet, vattnet forsade i dikena och fåglar kvittrade överallt. Det är nästan så att man får lust att skutta fram med hoppsa-steg, svängande väskan som en 7-åring! Nu är jag inte rädd för att skämma ut mig, men på söndag fyller jag 47 så det vore väl lite att ta i ? Jag och några av mina närmaste vänner måste vara de barnsligaste tanter som finns... :) Trots allt är det skönt att kunna vara det och strunta i vad andra tycker! När jag träffar superseriösa människor undrar jag alltid vart de kommer ifrån? Jag känner ingen som är sådan.... Nåja, det finns alla sorters djur i vår herres hage, som mor säger! Kramar, KnasTant Tina
---

8 kommentarer:

Ann-Catrin sa...

Hej vännen!!
Äntligen är jag tillbaka i bloggvärlden..
ja nu är nog våren här i allafall.. såskönt det var idag.. På Hornsgatan var det fullt av folk på uteserveringarna!!

Härliga bilder

Stor kram
A-C

Millas hem sa...

Jag har varit här och kikat! Ja nu är det vår! Härligt!

Camilla

Tidsmästarinnan sa...

Haha, jag är också knasig!
Oo vad fint med julrosen, en sån vill jag med ha (ja, det finns risk för mycket sladdrig plånbok om man ska ge efter för alla infall i blomsteraffären...)

Kram på dig skutt-fia!

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Det ser jättefint ut! Och visst är det härligt att solen äntligen skiner!
Kram
MArie

idémakeriet sa...

Det är ju härligt att du har barnsinnet kvar.
Ja visst är det härligt nu i vårsolen.
En jätte fint julros du har köpt.
Älskar de också jätte mycket.
Ha en skön helgmed mycket solpussar på näsan.
Kram Gerda

Vardagslycka sa...

Åh, vad fint du har pyntat till det! Julrosen är så himla fin. Hoppas den klarar sig, du får gräva ner den sen.
Här har vi också haft ett underbart vårväder, vårkänslorna sprudlar! Det är så skönt att kvällarna blivit ljusare och längre.
Önskar dig en härlig helg med massor av vårsol.
Kram, Carina

Ann-Catrin sa...

Godkväll Tina!!

Javisst ska jag gå på bloggträffen.. det ska bli kul att träffa dig!

ha en fin vårhelg nu.. det bådar ju gott i allafall för morgondagen

Ann-catrin

Lallis - liv och leverne sa...

Ja, visst blir man skuttig av våren? :)
Kram lallis