tisdag 24 februari 2009

Diversevaruhus del 2

---
Dags för nästa stopp på proviantrundan, Clas Ohlson. Det är en av mina favoritbutiker, dels för att de har så mycket olika saker, och dels för att jag har en butik nära jobbet. Den gör verkligen skäl för smeknamnet "gubbdagiset", ni skulle se dem där de står helt försjunkna i tankar framför en hylla :) Något av det roligaste jag hört var när en kvinnlig ståuppare beskrev höjden av desperation som 'att stå i negligé på Clas Ohlson' :))) Tveksamt om någon av gubbarna skulle reagera dock...
---
---
Nu har de en hel del som gubbarna inte prioriterar kanske :) Förbandslådan och lampan har jag sett i flera bloggar. Gardinstängerna är väl inte så dumma heller? Fotoramar och diskborstar i trä har jag köpt ibland, samt duken som är en favorit! Ni som läst min blogg ett tag minns kanske sopstolen? Den fick den här duken som klädsel. Det är en linnefärgad duk i halvlinne, alltså med hälften bomull. Det gör tyget mycket mer slittåligt, vilket linne inte är.
---
---
De har också båttillbehör, som jag och maken gillar...
---
---
Beslag och krokar...
---

---

De har också en hel del kul för barnen, som även vi mammor kan tycka om. Nu har ju jag inte möjlighet att inreda barnrum längre, men snart bygger jag mig en lekstuga tror jag :) Visst är väl köks-setet för gulligt? Och hoppbollen har så härlig röd färg.

---

Det jag oftast köper, som inte alls är lika kul som sakerna ovan, är transferpapper och penslar. Det är ju nödvändiga saker för att försköna annat som jag hittar här och där... Kram, Tina

---

7 kommentarer:

Helena Dovier sa...

Ja, heja Clas Ohlson! :-) Superbra ställe, det också, precis som Biltema. Förbandslådan köpte jag för något år sedan, har jag för mig, och den rymmer betydligt mer än man tror. Min står och är snygg (och dessutom praktisk) på en vägghylla i sovrummet.

Kram från Helena

Ett hus i vitt sa...

Tack snälla söta för dina fina ord på min blogg!! Ser att du också har en liten bod, vad kul! Tack för Claes-Olsson tipset, de där snurrade krokarna var verkligen jättefina (och mycket annat också) Ha en fortsatt fin vecka. Kram, Anette

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Ja, det finns ju faktiskt riktigt mycket där om man tittar noga...
Kram
Marie

Anonym sa...

Jisses! Det är ett stort jisses jag säger. Aldrig är jag på clas Olsson direkt och nu verkar det som om jag måste åka dit.

Det var ju massor av fint som du visar att de har. Tur att bloggen finns.

Jag ska till IKEA med dottern på torsdag och inhandla diverse artiklar men jag tror nog det blir en runda till Classe på vägen efter ditt inlägg.

Kram kram
Lena

Vit Spets sa...

Ja, visst har de många produkter men jag köper som du transfer papper. Jag skrattade när jag läste skämtet om negligén :)
Tack för det skrattet!
//Siv

Stina sa...

Snygga saker. Ska dit snart.:-) Kramis

Eddan sa...

Man kan faktiskt göra rätt bra fynd hos Classe O ;-). Duken har jag också. Köpte 2 st på rea för ngt år sedan och av dem har jag sytt både fuskhissgardiner, kuddar, stolsdyna och draperi. Har några stuvbitar kvar som jag tänkte hitta på ngt kul med. Förbandslådan har jag också + att man alltid hittar lite smått och gott när man är där.

Kram från Anette