onsdag 18 februari 2009

Diversevaruhus

---
Jag älskar det jag kallar diversevaruhus! Det vill säga alla dessa kedjor som har ett tema från början, men sedan utökat sitt sortiment till att omfatta nästan allt... Idag har jag satt ihop lite smakprov från det kanske osannolikaste fyndstället för sådana som oss, Biltema! Alla ni som har en karl i huset, gör honom glad med ett förslag om att åka till Biltema.... Funkar varje gång kan jag meddela :)
---

---

Förutom "basvaror" som ljus, snöre och klädnypor, har de en ljuslykta i antik-koppar som jag tycker är lite söt! Ramen i antik-silver ska jag nog inhandla nästa gång jag är där. Kvasten i mitten har jag sett hos någon av våra danska favorit-företag, med svartmålat skaft. Det är ju busenkelt att fixa själv, så det ska jag nog också ge mig på.

---

---

Fågelbord i gullig modell...

---

---

Diverse kontorsmaterial....

---

---

Beslag i "gammeldags" modeller.... De flesta finns i både mässing, tenn och koppar mm. Några av dem har jag köpt till mitt arbets-/gästrum tidigare. Dessutom är det de billigaste jag hittat!

---

---

Set med badrumstillbehör som jag tycker är helt ok....

---

---

Något som jag går igång på, är båttillbehör! Jag tycker att de är så fina på något sätt... Som ni vet så bor vi ju i skärgården, och jag har alltid gillat New England-stilen, så det är kanske därför. Nu har det inte blivit så mycket gjort av såna här beslag t ex, men snart kommer jag nog på något!

---

---

Till sist den här fina paddeln! Vore den inte kanon lite vitshabbad med något namn på en hamn påmålat? Antingen som dekoration eller med krokar på kanske....

---

---

Just nu är det den här som får jobba lite, ni får se snart.... Kram, Tina

---

5 kommentarer:

Compact Garden sa...

Men jisses vad det verkar som deras sortiment har förändrats..jag brukar vispa in ta sprayfärgen i hörnan och snabbt ut igen..jag ska nog ta en liten runda nästa gång../Anne

Liten Bod sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Helena Dovier sa...

Ja, Biltema är ett himla roligt ställe! Jag har också köpt en hel del grejer där, och du gav många fina idéer om vad man kan hitta på med deras prylar. Paddelidén gillar jag särskilt mycket :-).

Ha en bra torsdag så är det snart fredag och helg! :-)

Kram från Helena

Stina sa...

Jadu...ibland blir man förvånad över vad man kan hitta på sådana där ställen. Kramis

Sabina sa...

Fina saker för att vara Biltema! Måste nog föreslå till min man en tripp till Biltema... han blir säkert glad!