fredag 27 februari 2009

Diversevaruhus del 3

---
Ifall någon börjar undra så är jag inte sponsrad av någon. Möjligtvis maken ibland när mitt loppande (= shoppande på loppis, bra ord va?) gått överstyr :)
---
---
Nu har turen kommit till Rusta. Deras hemsida stämmer inte alltid överrens med sortimentet i min butik, men det är ju där bilderna finns :) Lampan är enkel och fin tycker jag, och en kabinväska behöver jag efter att ha blivit varse att den vi har är lite för stor. Pinsamt när en steward på Ryan Air försöker klämma in den i bagagehyllan och misslyckades.... Blockljus går åt i minut och parti!
---
---
Krämerna från Vaselin är mina favoriter! Världens bästa handkräm för en nagelbandsförstörare som jag :) Kroppskrämen är härligt svalkande. Billiga glasögon har vi köpt ett gäng så att man slipper leta hela tiden. Kostar de några tior, kan man sprida ut dem på strategiska ställen :)
---
---
Billig färg är inte alltid att rekommendera, eftersom den ibland täcker så dåligt att man får måla fler lager och i så fall gör av med mer färg = lika dyrt i slutändan. Rustas lackgrund och väggfärg kan jag dock rekommendera efter flitigt testande! Konstnärspenslar av den här platta, hårda modellen använder jag ofta för smala kanter på ramar mm.
---
Nu håller de på att plocka fram trädgårds-tillbehör! Våren är helt klart på gång nu.... Jag köpte två fröpåsar, optimist som jag är (trädgårdsskötsel är inte riktigt min grej). Nu kom jag på att jag inte sått frön utomhus förut, så det kanske funkar bättre än de små krukorna inne som tvärdör om man vattnar en kvart för sent :)
---
---
Lupiner är favorit-vildblomman! Jag har blå lupiner i mitt dike, men de blir tyvärr inte fler. Dessutom gruffas det från den manliga delen av familjen när slänterna ska trimmas, och jag tvingar dem att trimma runt dessa högt värderade växter.... Tidigare har jag bara sett fröpåsar med alla möjliga färger i samma. Det ville jag inte ha, men de här ser ju kanon ut! Nu måste jag bara preparera något ställe att klämma ner fröna på så småningom. Funkar det inte ska jag försöka flytta/dela de som växer i diket.
---
---
Riddarsporre har jag haft i de stora planeringslådor jag har mot ett plank på altanen. De var så fina, men plötsligt ett år kom de inte tillbaka. Då köpte jag en planta som inte alls var samma sort, och som jag inte gillar alls. Nu ska vi se om de här fröna håller vad bilden lovar!
---
Ha en skön helg nu, jag tror det ska bli fint väder imorgon igen :) Kram, Tina
---

4 kommentarer:

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Det här var bra reklam för Rusta! Jag tycker du borde ha rabatt om du går och handlar där!
Kram
Marie

Bygatan sa...

Gokväll.

Jag var på rusta idag och hittar aldrig nåt som jag sett reklam på i tidningar eller som nu hos dig.
Men det är jättefina saker och billiga förstås;-))

Ha en fortsatt trevlig helg, kram Lena

Anonym sa...

Rusta...ja dom ska man faktiskt inte underskatta men oftast när jag är där så hittar jag inte det jag söker...men ljus finns ju alltid och behövs alltid!

Ha en skön helg, själv så ska jag både jobba och måla...men det är roligt både och!
Kram Pernilla

Stina sa...

Den där lampan spanade jag in sist. Den är riktigt snygg den. Kramis