fredag 6 februari 2009

Stol-romans...

---
Det var då bedrövlig dåligt med svar på min tittarfråga! Jag tolkar det som att ni kör över era gubbar totalt, men inte vill erkänna det :) Nu orkar jag inte se den fula bilden på skinnsoffan överst på min blogg längre.
---
Jag blev lite förälskad i den här stolen när den var färdig-fixad :) Det var ju inte alls meningen... Den har stått i min dotters rum när hon var yngre, då i hennes favoritfärger silver och grönt! Nu blev den vit med linneklädsel.
---
---
Jag hade tänkt trycka dit en krona på sitsen, precis som på våra karmstolar. När jag såg Annas (Annas hus på landet) fina kuddar med snirkligt monogram ändrade jag mig.... Jag ritade ett eget monogram med LB för Liten Bod, eftersom jag aldrig kopierar saker rakt av när jag tänker sälja dem. Då kanske det kommer en bister kontrollant-tant en vacker dag och kräver mig på stimpengar eller nåt! Nu är jag som sagt var så förtjust i den, så vi får se om jag kan skiljas från den. Tyvärr har jag inget bra ställe att ha den på, så jag har nog inget val.... Ha en bra helg nu! Kram, Tina
---

10 kommentarer:

Helena Dovier sa...

Vad snygg stolen blev! Jag förstår att du har problem med att sälja den.

När det gäller frågan i ditt förra inlägg så kan jag (som delar lägenhet med enbart min hund som tycker att jag är världsbäst oavsett hur jag inreder :-) konstatera att det har sina fördelar med att kunna göra som man vill. Ibland önskar jag att jag hade en händig man som till exempel hjälpte mig att bära tunga möbler, men att inte bromsas eller behöva kompromissa är värt mycket. Det är väl som i de flesta fall - det finns fördelar och nackdelar med allt.

Ha en fortsatt fin fredag!

Kram från Helena

K sa...

SUPERFIN STOL !!!
Klart du måste kläma in den nånstans ;D trevlig helg o kramisar <3 K

Stina sa...

Väldans vacker.:-) Kramis

Compact Garden sa...

Vilket fint monogram..jag ska ta mig i kragen och trycka i helgen..var på loppis igen (vågar nästa inte säga det mer haha)hittade lite trä saker som ska få sig en duvning och lite fin text..tack för tipset,ha en skön helg/Anne

Bygatan sa...

Jättefin stol. Jag letar efter två sådana till köket.

Ha en trevlig helg, kram Lena

Penseldraget sa...

hej tina
länge sen jag kikade in här =) men så snygg stolen blev....du verkar va som jag, har svårt att släppa sakerna man målat ibland...mitt pelarbod va en sån grej....bra betalt men lite sorgligt nu står de i vingåker och glädjer nån annan istället =)
ha en skön helg
kram pia

lottens vita och gröna sa...

oh fantasdtisk fin du gjort stolen, det är ju så kul med att trycka på tyg!
ha det gott, varmkram lotten

C De-sign sa...

Så fin stolen blev...kan förstå att du har svårt att skiljas från den! Trycket blev ju verkligen dekorativt! Ha en skön söndag! Kram fr C

Marie sa...

Stolen är underbar och vilket fantastiskt vackert monogram! Vad duktig du är!

Ha en bra vecka!
Kram Marie

Ps. Jag bad att bloggnamnet inte skulle stå med i reportaget. Bor ju på en liten ort där rykten sprids fort och jag har ingen lust att "alla" ska kika in och läsa om mig och mitt hem bara för att de är nyfikna. Bloggen vill jag dela med er alla som har samma intresse som mig, nämligen inredning.

marianaskeramik sa...

man brukar kunna "hitta" ett ställe till favvisgrejer
den var jättefin
ha de gott
marianaskeramik