fredag 20 februari 2009

Doft på fot

---
Att tillverka egna fat på fot, fick jag tips om här hos Marie (Romantik och Nostalgi). Jag hade glömt det tills jag såg en ljusstake i trä på Myrorna. Den fick bli vit, och ett fat från samma ställe hade rätt storlek. Det blev en rätt så hög fot, men som uppläggningsfat i boden blev det perfekt! Nu är jag förkyld igen, men sy doftpåsar har jag lyckats orka med :)
---
---
Det är tygrester från mina lampkjolar som äntligen kom till nytta, med minivarianter av diverse vintage-bilder som strykmärken och organzaband till rosett. Nu måste jag gå till Hötorgshallen och bunkra upp med mer lavendel till veckan! Det är så mysigt med mat från alla världens hörn, men trots det blir det sällan av att jag är där. För er som är där ibland har de världens bästa räk-tallrik direkt till höger om rulltrappan när man kommer ner. Superfräsch med avocado och keso mm...
---
---
Jag fick slipa lite under ljusstaken för att den inte skulle stå och vicka, men jag använde ju inte vattenpass direkt. När jag limmat på fatet tyckte jag hela skapelsen såg väldigt sned och vind ut, men på den här bilden syns inte det alls. Jag tog limpistolen, och det verkar hålla bra. Ha en bra helg, hoppas ni mår bra och får lite sol som det var här idag! Kram, Tina
---

3 kommentarer:

Compact Garden sa...

Vilken toppen idé, det börjar snurra i huvudet direkt :D...vad har jag i källaren...kan jag fixa det idag eller är det kanske så att jag måste tvinga C till loppis även denna helg :D..Ha en skön dag/Anne

Bygatan sa...

Vilket bra tips!
Biltema verkar inte så dumt heller...

Må gott//Lena

Anonym sa...

ja va smart tips med ljustakefoten. Ja bränd korv är godast ute hi hii