onsdag 25 februari 2009

Fix och fynd

---
Ännu ett tips som jag sett i en tidning någon gång. Nu kom jag mig för att prova. Man klipper helt enkelt av en trådgalge på mitten och trär upp en hushållsrulle på den. Nu kan man hänga upp rullen tillfälligt där man bäst behöver den. Lite sladdrigt blev det måste erkännas, men jag tycker den är bättre än en lös rulle. Den ska jag bära med mig ut och in ur boden när jag målar :)
---
---
Det här är bästa fyndet från loppis-jakten i söndags! Den är så perfekt i storlek och snirklar... Nu tänkte jag faktiskt testa att shabba den. Vissa skulle kanske rulla mig i tjära och fjädrar om de visste om det, men jag litar på att det finns nog med guldfärgade speglar kvar till eftervärlden :)
Mamma har en om inte annat....
---
---
Den söta krukan med videkvistar och pingstliljor köpte jag också på loppisen. Nu minns jag inte vad tjejen heter som har blomsterfirman tyvärr. Så fort jag ser henne igen ska jag berätta det, för hon gör så enkla och fina arrangemang. Nu står den på min spiselkrans ihop med en liten ängel som mamma köpte åt mig i Paris, och min ljuspåse. Jag hade stora planer på att måla lite ikväll, men orkade inte titta åt en pensel när jag väl kom hem. Det är dags att sänka kraven ytterligare lite tror jag... Såg på 'Arge snickaren', och insåg att jag är som mannen i huset som rev hela övervåningen och sedan inte orkade ta reda på det han påbörjat.... Kram, Tina
---

3 kommentarer:

Helena Dovier sa...

Fina fynd och bra idé med galgen och pappersrullen! Jag såg också på Arge snickaren i går - det är ett av mina nya favoritprogram. Han Anders är ju en klippa. När jag ser det programmet är det den enda gången som jag är glad att jag inte bor i hus :-). Samtidigt är jag ganska så fixerad vid att bli färdig med det jag har påbörjat, och när man tittar på Arge snickaren så inser man ju att det ibland är en egenskap som är bra att ha :-).

Kram från Helena

Compact Garden sa...

Jag tittade också på arga snickaren..och kände mej ganska nöjd över att ta kostnaden med en snickare till panelen..annars kanske man kommer i TV :D med ett hus som inte har blivit klart..
Fin ide med pappersrullen/Anne

Gårdsromantik sa...

Hm...jag är lika impulsiv och startar gärna projekt...

Tog 17 år innan listerna som revs bort i hela övervånongen kom upp igen.

Den där spegeln kommer att bli så fin!

Kram Maud