onsdag 4 februari 2009

Shabbade män?

---
Hej hopp! Idag är det "läsarfrågedags" igen! Jag har funderat en del kring detta och nu måste jag bara få veta.... Hur får ni era gubbar att ändra sig från ovanstående till nedanstående??? Jag känner inga killar/män som inte föredrar mörka träslag, skinnsoffor, teknikprylar (ju fler desto bättre) osv... Och även det fåtal som faktiskt är genuint intresserade av inredning, inte sjutton går de igång på gamla fönster, broderade lakan, änglavingar och mamelucker!!!
---

---

Har ni hittat en egen art där ute i skogarna, eller låter de helt enkelt er "hållas"??? Min man är jättegullig när det gäller min Bod, och hjälper gärna till med diverse saker som jag inte klarar själv. När jag nu snöat in på den lantliga stilen mer och mer, samtidigt som vårt hus börjar bli i behov av uppfräschning, bromsar han så mattan krullar sig när jag kommer med mina förslag... Oftast har vi hittat en kompromiss hittills, men jag vill faktiskt inte köra över honom helt så att han inte trivs. Låt mig få veta nu hur era förhållandens inredningsutveckling sett ut! Kram, Tina

---

PS! Ingen av bilderna är från våra möbler, jag lånade dem på Blocket. DS.

6 kommentarer:

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Jag har inga förslag på den fronten. Min "gubbe" har alltid gillat gamla saker, (tror han blivit påverkad genom åren) så där är det inga problem... Men att måla allt i vitt vill han inte... så där får jag dra i bromsen ibland. Sedan går det ju mycket fortare runt i mitt huvud om allt om inredning, så jag är ju så många steg före hela tiden... och då är det svårt att hänga med...
Kram
Marie

Stina sa...

Ja du, här var det också mot stånd i början. Trots allt...inte så väldigt då. Men det tog tid med vissa saker.

jag gjorde så här.
Jag visade ett hem ur tidningen lantliv. Så sa jag att...Sä här vill jag ha det!

Så började jag smått måla allt som han gick med på.
Ja, det mesta kunde jag bara måla ändå. Det var de större möblerna som var svårast att övertala.
Efter hans så såg han hur det ändrades och det ljusa gjorde att vi kände oss mera till mogs inne i huset.

Sedan vae det vardagsrummets tur.
Likadan soffa som ni. Grön skinn 3-sits med fåtölj, från Italeine.

Det var lite värre det.
men min idé om att ha den kvar men låta storpojken få den, gick hem.
Så då handlade vi Ikeasofforna med blommigt tyg. Sedan var det så lätta att köpa extra tyg, så den blev snart vit.
Då var det den stora bruna bokhyllan kvar då, som jag försökte få till. Men jag blev aldrig nöjd.

En dag så sökte jag efter en bra TV-bänk och visade honom den.
Så sa jag att storpojken kan ju ha bokhyllan hos sig. Sa han har snyggt på sitt rum nu-;-

Ja, det tog lite tid.

Men NU förstår du...kommer han själv med förslag om att bygga en hylla eller möbler, måla vitt eller annat som hör till stilen.
Han köper t.o.m blommor som ska passa.

Så nu går det jättebra. Inga problem alls.

Du får säga att du kan börja göra vissa saker själv. Det gjorde jag. Sedan kom han och hjälpte till ändå. Haha...

Tapetsering och målning har jag gjort mycket av själv. Men han har hjälpt till även där. Annars så har han erbjudit sig att städa eller laga mat under tiden...eller andra saker som kompensation.
Men nu hjälper han till med allt nytt vi ska göra. Ofta är det ju hans förslag.;-)

Du får fråga honom om han inte vill ha en lycklig fru som trivs jättebra hemma. ;-)
Puss och kram Stina

Stina sa...

Nämen vad skrev jag.*rodnar*
Motstånd heter det ju...hahaha

Stina sa...

Nämen nu ser jag ju en massa fel. Jag skriver för fort. Haha..Ursäkta!;-)

Stina sa...

Jaa, men jag är ju inte riktigt klok heller.
Det blir jag ALDRIG. Haha...
Ja, jag säger då det.:-) Kram

angelhairs.blogspot.com sa...

Ja du...min man är till skillnad mot mig nöjd med allt som det ser ut....han behöver ingen förändring/förnyelse.....det är jag som håller på...men han kan bli grinig om det blir för mycket som han får engagera sig i!!
Kramis Jeanette