söndag 22 februari 2009

Sol, korv, snö och loppis

---
Lördagen var ett skolexempel på en fin vinterdag! Sol, vindstilla och endast några minusgrader. Vi gick ett gäng ner till sjön i skogen bakom vårt hus och grillade korv. Det har vi gjort någon gång om året sedan barnen var små. Jag släpade med mig min renfäll som är så skön att sitta på. Ser ni hur fint solen skiner på den?
---
---
Ingen orkar vänta tills det är fin glöd :) Bränd korv smakar mums ute!
---
Idag var det tvärtom snö och blåst. Perfekt dag för loppis! Jag blev först jättebesviken på den första, efter att ha svept 4-5 bord i snabb takt utan att ha sett en enda åtråvärd sak. Det vände som tur var :) Jag hittade lite smått och gott till slut, men allt ska målas såklart... Nu väntar jag lite höns-mamme-aktigt på att sonen ska ringa och tala om att de är framme i Sälen, han och kompisarna :) Kram, Tina
---

3 kommentarer:

Compact Garden sa...

Jag skulle också kunna tänka mej en bränd korv om jag fick sitta på den fina fällen...i solen..ser underbart ut.Ha en skön kväll/Anne

Kristin sa...

Hejsan! å så mysigt med vinterpicknick. Vi brukar också alltid gå ut och grilla korv någon gång på vårvintern. Håller med om att bränd korv smakar underbart ute, gärna ihop med varm choklad!

Ha en bra vecka!

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Låter härligt med bränd korv... Får mej att tänka på när man själv var liten och hade sportlov!
Kram
Marie