måndag 9 februari 2009

Tallrikshylla

---
Tallrikshyllor har verkligen blivit populära igen, efter att ha varit borta hur länge som helst. De kostar oftast inte särskilt mycket på loppis och är inte svåra att få tag på heller. Det här är nog den tredje jag målat tror jag, men den ovanligaste hittills med små kilar på utsidan som håller pinnarna på plats. Det syns tyvärr inte på bilden. De små kinaskålarna på hyllan har jag gjutit ljus i. Det lyser fint genom alla små "hål" i skålen när de är tända. Dessutom fäster inte stearinet mot porslinet, så det är lätt att få ut resterna sedan och använda skålen igen.
---
Helgen var grå, dyster och dimmig. Typiskt nog är det strålande sol idag, när det är jobbdag igen... Nåja, det piggar upp ändå! Igår fick jag ett anfall på mig själv när jag förlagt en nyckel till ett skåp jag målat. Varför, varför, varför kan jag aldrig lära mig att samla alla smådelar till saker i en påse eller åtminstone på ett säkert ställe??? Till slut hittade jag den på det sista stället jag letade strax innan jag skulle gå och lägga mig. Då hade jag stampat runt och slängt i dörrar flera timmar först ... Stackars familjen :) Kram, Tina Senil
---

1 kommentar:

Inspiration i vitt sa...

Hej Tina senil hihi, jag är lika senil jag, letar ständigt efter saker i mitt fall beror det nog på att jag har för mycket saker och ett för stort hus.
Tallrikshyllan är så fin och det är så fint att pynta den som du gjort.
Kram på dig/Ingela.