söndag 1 november 2009

Jag är sååå nöjd!

---

För evigheter sedan visade jag ett gäng krokar som jag skulle fixa något av. Nu äntligen är min hylla färdig! Snälle maken byggde den åt mig med konsolmönster från Martha Stewart, och mina idéer/mått i övrigt... Sedan tog det sin lilla tid innan jag slipat, målat och shabbat den :) Då fick han rycka ut igen och skruva fast krokarna åt mig, samt sätta upp den på väggen. Jag ger mig aldrig på sådant som kräver tålamod/nogrannhet om det ska bli rätt... Nu är jag så supernöjd att jag går in i arbetsrummet ibland och tänder, bara för att stå där och le fånigt en stund!

---

Saker har jag såklart samlat ihop under tiden, med tanke på hyllan. En idé här och en nyans där :) Älskar verkligen saker med patina mot det vita! Jakthorn är ofta lindade med en tjock snodd, men den åkte av. Den lilla schablonen med ett T (för Tina) och hopprepet med handtag av gamla spolar är liksom hornet från Tradera. Väckarklockan hittade jag på bakluckeloppisen och sånghäftet som jag kopierat och ramat in är också det en Tradera-vinst. Det känns som om jag blir mer och mer säker på vad jag gillar. Det rostiga &-tecknet fick jag ju vänta i evigheter på, men skam den som ger sig! Den sista kroken har jag testat diverse saker på, men ingen kändes rätt så den får vara bar :) Nu blir rummet mer och mer färdigt, så jag återkommer nog till det. Ha en bra vecka! Kram, Tina

---

6 kommentarer:

SKOOGSTROLLET sa...

Vilken vacker hylla! Kanske är det något liknande jag skulle kunna ha över min vita bänk framför det röda garaget. Då kan man ju hänga något vackert där. Något skulle jag nog kunna hitta på, så tack för tipset!

Unknown sa...

Åh det blev så vackert alltsamman förstår om du är super nöjd! Kram Petra

Compact Garden sa...

Vilken tur du har som kan beställa en hylla hemma..Er blev jättefin.jag ska försöka mej på en till våren när jag kan stå ute...(och skrika haha)..
Ha en skön kväll/Anne

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hyllan är jättefint målad och shabbad. Och så mycket fint du samlat ihop, Tradera är allt bra. Jag gillar och kolla runt där också.
Ha det gott
Goa kramen
AnnaMaria

Karin Krut sa...

Hyllan blev verkligen jättefin :) Vilket teamwork! Visst är det roligt att samla lite saker här och där med tanke på någonting. Jag håller på att samla till mitt vitrinskåp :)
Dörren till torpet har vi spikat igen med skivor nu hihi.. jaa lite vildsvinsfällar kanske skulle göra sig fint framför kakelugnen sen ;)
Ha en skön vecka
Kram Karin

Goa sa...

Den är såååå fin!!!
Och urfina saker påd en likaså...*me lika a lot*..:)

Och du är så söt som ger mig såna varma ord...*rodnar*... Tusen tack..:)

Må bäst!

Största kramen till dig...