lördag 21 november 2009

Timmarna räcker inte!

---
Vad tycks? En skomakarpulpet som jag köpte mest för lästernas skull, och att allt var så billigt. Kan jag sälja den som den är, eller ska jag plocka bort lådan? Måla? Jag tycker nog att den shabbiga grå färgen är rätt fin, nu när det är rejält skurad med målarsoda. Lite löjligt är jag, som aldrig är överdrivet renlig annars, när det gäller andras gamla smuts.... Jag tycker om gamla saker, så länge de går att rengöra ordentligt :)
---
Nu är det två veckor kvar till julmarknaden, och jag håller på att flippa redan.... Känner mig som hackspetten på julafton! Flänger hit, flänger dit, målar lite här, tvättar lite där, slipar, syr, limmar, skrapar, nålar, trycker.... gaaahhhh....!!! Snart sitter jag i ett hörn och spelar på läppen :) Dessutom har jag fått ett inspirationsanfall mitt i alltihop. Det betyder att jag knappt kan sova för alla idéer som far runt i huvudet. Knäpp är mitt för-, mellan- och efternamn... Kram, Knas-Tina
---

9 kommentarer:

lottens vita och gröna sa...

hej på dig knastina, fniss! härlig är du vännen, vilken fin skomakarpulpet, najsig färg!!!
lycka till med allt, sänk axlarna, det blir mer gjort då!!!
varmkram lotten

Tidsmästarinnan sa...

Hej Tina, eller ska jag säga hackspetten... :-)

Wow, vilken cool! Jag tycker den var helt fantastisk som den är, behöver inte målas i min smak... vilka fynd du gör hörrö!

Nu måste jag scrolla ner lite och se om jag kan läsa mer om julmarknaden, det lät intressant!!
Kram på dig och ha en fin söndag, med några andningspauser i fixandet :-)
Susanne

Anonym sa...

Ohho vad du har mycket att stå i nu inför marknaden, men gör som Lotten säger sänk axlarna !

Väldigt läcker pulpet som nu är ren och fräsch och ny färg behövs nog inte.

Kram Pernilla

Vitt o Vältummat sa...

Måla absolut inte!! Den är ju superläcker!
Kram
Åsa

Anonym sa...

Åh vilket härligt inlägg!! =)
Förlåt mig, jag är enbart en smygläsare här på din blogg men dina ord idag fick mig att bli jätteglad och då kan även jag, med stor prestationsångest för att få ner ord och meningar, få till en rad!

Kram och lycka till med julmarknaden! Kram från Krista

Ps. och jag gillar din blogg jättemycket.

Hanna sa...

Så fint.
Kram
Hanna

Skatan sa...

Ha-ha! Underbart inlägg! Jag känner igen mig så på pricken!! Spela på läppen, det vet jag det mesta om... ;)

Vad är det för julmarknad du skall vara med på? Vad skall du hitta på? ELler förlåt, vad har du hittat på? Nyfiken, nyfiken är jag...

Kram till dig!


Anna

Anki sa...

Åhh du är inte ensam om att känna dig som hackspetten, en tillhär som snurrar bland alldeles för mycket grejer, och FÖR mycket på G! Å jodå det fuskas allt här oxå, men tittar man inte för nära så, haha...
Såå fin bänk, helt underbar precis som den är! Ser du, nu slipper du ett måleriprojekt, hihi! Skitsnygg!

Ha en fin dag och hacka på *ler*
Kraaam!

Ann-Catrin sa...

Hllå vännen!
Du det där vet ett igenkännande inlägg.. överallt och ingenstans..och massor med idee´r hela tiden..
är det på siggesta julmarknad du ska stå??
Och vilken härlig skolåpda.. behå¨ll färgen.. ursnyggt vet ja

kram på dig
A-C

och tack för så snälla ord om min loppissida.. din är ju hur fin som helst med ju.. men visst är JOBB