tisdag 24 november 2009

Vinterfika

---
Tack för alla kommentarer och råd efter mitt förra inlägg! Jag försöker sänka axlarna, djupandas, åså på't igen :) En jättegullig anonym kommentar fick jag också, den värmde verkligen K!
---
Något som jag egentligen inte alls hade tid med i helgen som var... Leka stylist mitt i alltihop :) Min man kom farande och tjoade: Det sitter någon i en stol på altanen, jag tror det är Frank! Jättekul.... (han syftade på Tele2-reklamen om någon inte hängde med). Han tycker verkligen att jag är knäpp, men låter mig hållas.
---
---
Termosen hittade jag på vårt lokala lågprisvaruhus, Brisak. Den var på rea, furugul och ledsen låg den där med sitt fula bruna handtag i konstläder... Den skulle ju bli kanon i vitt, och med ett av mina makraméhandtag, tänkte Tina. Nu ångrar jag att jag inte köpte fler, jag tror den kostade 29 kr. Den har inte skruvkork under hatten utan en "riktig" kork som man klämmer dit, så det var väl också en bidragande orsak till att den blev över. Inget att lägga i väskan med andra ord... Men vad bryr jag mig om det när den är fin att titta på!
---
---
Jag har alltid velat ha ett sådant här krönt mått i trä. Nu har jag ropat in ett 2-liters på Tradera. Visst är det fint med sin lite ovanligt mörka färg och sina stämplar? Den passade perfekt till en Amaryllis som enligt etiketten ska bli kritvit...
---
---
Tro't om ni vill, men den här sjalen har jag faktiskt stickat alldeles själv en gång i tiden :) Jag gillar inte att sticka, men för länge sedan fick jag ett ryck, det måste vara 20 år sedan ungefär. Tyvärr är jag superkänslig för stickigt och den här sticks som bara den, så den får hänga över en soffgavel för jämnan...
---
---
Har ni sett det hårda brödet i hjärtform som ICA säljer? Inget för storkonsumenten eftersom 7 små hjärtan kostar 23.90, men visst är de söta? Fatet jag lagt dem i brukar jag ha nötter i till jul, och är en favorit. Något slags konstig metall, tjock och lätt, kanske aluminium?
---
---
En vitlaserad vinlåda fick också rephandtag. Ni skulle hört mig svära innan fotograferingen var klar.... Vaknade och det var rimfrost på altanen, perfekt! Ut med alla grejor, hittade ingen mugg som dög %#¤.... tog den blåvita.... kameran piper och säger 'card protected' ??? " #¤"%"#% vad är nu detta? Hade ingen aning om att det finns en liten spärr på sidan av kortet, det kom gubben på till slut. Ut igen, pip igen.... ¤%#¤&#¤%"#¤% batteriet slut! Inga problem, jag har alltid ett laddat i väskan.... #¤%"##&/# ...i vanliga fall.... Ger upp, sätter batteriet i laddaren och mig själv framför TV:n och surar... Efter en halvtimme gör jag ett nytt försök och upptäcker då att all rimfrost smält för länge sedan... &%#%"% nåja, det får gå ändå.... PUST! Kram, Tina
---

6 kommentarer:

LOPPISLIV sa...

Hej Tina! Vilken tur att du kämpade så hårt för att ta fotona trots tekniska besvär, för slutresultatet blev ju jätte vackert, med eller utan rimfrost :-) Ser så himla inbjudande att sätta sig ner där i korgstolen för en liten fika, så mysigt. Sjalen du gjort är så himla fin och termosen är jättecharmig den också, 29 kronor är ju ett riktigt fynd.

PS: Ja det är inte lätt att få plats alltid, man får stuva om lite, fast jag hade faktiskt en tom yta just där gruppen står nu, men får maken som han vill ska den ut igen illa kvickt...så jag får nog börja spana in något annat litet bord och stolar där istället :-)Ha det gott. Många kramar Paula

Anonym sa...

Hej!

Tack för go kommentar inne hos mig.

Tyvärr har jag nästan inte varit inne på några bloggar den senaste tiden. Dels för att jag stickat massor och för att det är så mycket med dotterns bröllop.

Tror verkligen att det du säger stämmer, man ska inte lova att ha en massa klart till en viss tid för då blir allt bara jobbigt. Det har man lärt sig genom åren....

Stickar man som jag kanske ska göra, på beställning lär man nog inte komma undan det problemet helt tyvärr.

Min fundering är om jag ska sticka till butiker och då endast sälja det jag stickat upp eller om jag ska skaffa en hemsida och sälja där......

Vi får väl se. Puilsvärmarna som jag har stickat har slagit stort i den butik som jag sålt i och det är ju roligt när man nu har designat lite själv :)

Självklart är detta inget levebröd utan en rolig grej.

Måste säga att jag gillade din sjal skarpt. Det var ju verkligen för ca 20mår sedan den stora stickvågen kom och jag har liksom aldrig slutat :))))

Ha re gott

Kram Lena

Hannis sa...

Men ... vilka fina bilder!
Vackert!
Älskar kontraster och det är det verkligen i ditt arrangemang.

Det där med att känna stress.
Känner igen mig.
Vill för mycket nu och har för lite tid!
Känns som att jag hoppar mellan dagarna och vad jag gör har jag inte en aning om.
Nu ska jag bara ta en kväll med soffan och andas jag med!

Du kommer att hinna!
Bara du inte börjar spela på läppen*skrattar*

Kram Hannis

♥ Fyra årstider sa...

Fortsätt gärna leka stylist. Underbara bilder.
Kram Lotta

Anonym sa...

Hejsan Tina! En sak är då säker, det är ingen som sitter i hörnet och spelar på läppen som fixat det där mysiga med korgstol m m!! Hade jag inte bott så långt norrut hade jag genast kommit förbi och provat att sitta där en stund. =)
Det blev verkligen fint och din idé att sätta blomman i ett gammalt trämått kan det hända att jag lånar. OK?

Ha det så bra! Kram från Krista

C. Tvillingmamma sa...

Så oerhört vackert och mysigt m utefika!