söndag 15 november 2009

Design & Country House

---
De här fina urnorna köpte jag hos AnnaDesign & Country House i min barndoms stad - Västerås. Just nu har jag knökat dem fulla med enris och blåbärsris för att kunna fota och använda dem utan allt för mycket funderande :) Vart de ska stå till slut vet jag som vanligt inte...
---
---
Här är baksidan på den lilla herrgården, Nordanby gård, som nu inhyser Annas butik. Jag har älskat det huset sedan jag var liten. Snabbaste vägen ner till stan gick förbi här, så jag såg det ofta. Det var ljusgult tror jag, när jag var liten, och har kanske haft fler färger ändå.
---

---

Framsida, med en liten flygel på varje sida. Visst är det gulligt?
---
---
Hela nedervåningen är proppfull med fina saker. Jag tog lite foton i all hast innan jag gick. Anna blev så glad när jag talade om vem jag var, kom ihåg det om ni går dit! Det här är den inre hallen.
---
---
Längre in i samma hall...
---

---

Massor av fint överallt!

---

---

Det är 5 rum tror jag, men jag fick bara med de två till vänster och hallen.

---

---

Kuddhörna som man kan drunkna i ... :)

---

---

Lite olika vinklar....

---

---

Jag får lite svårt att bestämma mig när det finns så mycket fint på samma ställe! Det är jättebra priser också jämfört med i Stockholm. I den här stilen tycker jag att det finns bättre affärer ute i landet. Här i stan har de en sak här och en där, med mil att traska emellan .....

---

---

Det här trädet utanför var så fint mossbeväxt...

---

---
Det var fler veckor sedan jag var där, men med foton osv blir det aldrig av att rapportera direkt :) Håll hakan uppe i mörkret.... Kram, Tina
---

5 kommentarer:

Mia sa...

Vilka fina urnor du köpt!

Oj vad mycket fint där finns. Där skulle jag nog inte våga sätta min fot ens, med stor risk för att plånboken skulle vara helt tom efteråt.

Kram Mia

Atelje Skärvan sa...

Härliga urnor,det gör så mycket med lite pynt i trädgården hela året.
Kram Agneta

Karin Krut sa...

Urnorna var verkligen fina och butiken ser ju underbar ut, den ska jag ha i åtanke när jag har vägarna förbi :)
Ha en skön vecka
Kram Karin

Elin sa...

Urnorna du köpt är ju bara så vackra... du hittar säkert en alldeles underbart fin plats för dem... Urnor kan man aldrig ha för många utav...

Många varma kramar
Elin

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilket hus!! Där skulle man bo, och tänk och bo där och så ha en butik, vilken dröm. Ser ut och vara jättefina saker hon säljer. Dina två krukor är jättefina.
Kram kram
AnnaMaria