torsdag 11 december 2008

Blomsteraffär plundrad på julkulor!

---
Det här skulle kunna vara en tidningsrubrik :) Jag såg en julkula i Lantliv som såg så fin ut. Då det visade sig att den kom från en blomsteraffär inom shopping-avstånd från jobbet, var saken biff! Jag tog mig dit mitt i förra snöstormen, och köpte alla som var kvar... Taskigt, jag vet, men jag kunde inte hejda mig! Nu ligger de här i ett smyckeskrin från Tradera i vardagsrumsfönstret så att jag kan titta på dem varje kväll och fundera på vart de eventuellt ska ta vägen sen.
---
---
Det var fästet med dess krusiduller jag föll för. Är de inte fantastiska? Inte var de dyra heller. Affären heter Flowerhouse, och ligger på Sveavägen. Det var så gulliga tjejer som jobbade där, och de har även en blogg på hemsidan. De har gjort buketterna till brudparen i Bröllopsform, om någon tittar på det. Jag köpte så klart lite andra saker när jag ändå var där :)
---

---

De här kulorna var lite ful-snygga, jag har fortfarande inte riktigt bestämt för om jag gillar dem eller ej... Tänkte nog på gästrummet, där blir de nog bra om jag får upp en hylla med knoppar att hänga saker på :) Den lilla rostiga krukan köpte jag också där, den fick posera på kaminen med en hyacint. Den största kulan jag köpte har ni redan sett ihop med nothäftet för ett tag sedan.

---

---

På vägen därifrån kikade jag in på Posh Living och hittade en ännu större kula! Den ligger också i fönstret bredvid en gammal burk med sockerbolagets logga på locket. Den köpte jag på bakluckeloppis i somras, för att den såg så härligt gammal ut.

---

---

Jag har fått en utmärkelse igen! Det är den jättegulliga Tidsmästarinnan som varit så snäll! Nu ska jag för en gångs skull försöka skicka den vidare. Det får bli till följande för deras snälla kommentarer på sistone!

---

Inspiration i vitt

Nostalgi och Romantik

I mitt paradis

---

Jag är naturligtvis lycklig över varendaste kommentar hela tiden! Tack för alla, jag läser dem om och om igen, och ler fånigt. Då vet familjen vad jag håller på med :) Kram, Tina

---

4 kommentarer:

Nettan sa...

*Haha* var du tvungen & norpa ALLA kulor, men fina var de iallafall.

Kram Nettan

Anonym sa...

Näää nu blev jag rikigt avis på dig...så himla fina kulorna är och jag förstår att du tog alla.

Kram Pernilla

Tidsmästarinnan sa...

haha, ja tipsa du om butiken när du har köpt hela lagret din luris!!

:-)

ä jag bara skojar... De var jättefina!
Och utmärkelsen är du så väldigt väl värd vet du.

Stor kram!
Susanne

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Nej men oj! Har jag fått en utmärkelse av dig? Så glad jag blir! Tack snälla du för att du tänkte på mig! Och Snälla kommentarer...ja det skickar ju du också!
Jag tror nog att de var glada i butiken när de fick sälja alla kulorna på en gång... och fina var dom också, så jag förstår att du köpte allihopa!
Ha nu en skön tredje advent! Tänk att vi redan är framme där... ojojoj!
Kram
Marie