söndag 21 december 2008

Tygkarameller

---
Vad sägs om en tygkaramell? Ännu en chans att använda tyger, spetsar och band :) Den här vita har jag strukit fast en vintage-tomte på.
---
---
De går att knyta upp i ändarna och stoppa i en liten överraskning om man vill.
---

---

Jag tar en toarulle och mäter omkrets och längd. Lägg till en liten sömsmån, men inte för mycket. De blir bäst om de har "tight" passform runt rullen. Sy fast spets i kortändarna samt sy ihop på längden. Sedan tar jag bandet och klipper två 45 cm långa bitar till knyt, och en 50 cm lång bit till upphäng. I ändarna på upphänget viker jag en ögla och limmar med textillim. Sedan trär jag på upphängsbandet på knytbanden innan jag knyter dem runt ändarna och gör rosetter. Kram, Tina

---

1 kommentar:

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Vilka fina smällkarameller!
Du har ju gjort otroligt mycket pyssel och pynt nu inför jul!
En riktigt God Jul önskar jag dig!
Kram
Marie