torsdag 18 december 2008

JulTips - Bordsgran

---
Det här är bordsgranen jag har på mitt jobb! Julstämning bör man ha överallt, jag struntar i om det är kontorsmässigt eller ej.... Det var nog en fyra år sedan som jag fixade till den här. Jag köpte mig en superbillig minigran. De säljs med belysning och pynt lite överallt för drygt en femtiolapp. Pyntet slängde jag.... Sen köpte jag en zinkhink, små silverkulor, extra tjock röd filt, smalt rött band och en silverstjärna. Jag gjöt fast granen i hinken med gips så att den fick rätt höjd i hinken och stod stadigt. Bandet knöt jag till rosetter här och där, filten klippte jag hjärtan ur, och trädde sytråd igenom dem till upphäng. Stjärnan var ihålig, så den trädde jag bara på toppen. Jag tycker den är smågullig ännu! Mina kollegor (bara killar) uppskattar också när den kommer upp :) Annars gillar jag riktiga granar bäst, men i barnens rum kan det ju vara kul med en liten extragran t ex.
---
Idag har jag fått massage och bokat tid hos en dam som sysslar både med kiropraktik, akupunktur samt lite annat. Nu ska nacken få vad den tål! Ikväll ska jag och dottern mfl på Jöbacks julkonsert i Globen, det är hennes julklapp till mig. Det ska bli så härligt! Kram, Tina
---

Inga kommentarer: