måndag 22 december 2008

JulTips - Kransar inne

---
Nu fick det bli kransar igen! De här bilderna är på fina kransar som passar bra inomhus. Förutom den fina med lingonris halvägs runt och en gammal ljushållare som många gjort. Själv höll jag på att bli tokig på min, eftersom ljushållaren bara snurrade runt så ljuset hängde neråt... Hur kul ser det ut? Och tända den då är ju inte att tänka på... Till slut fick jag slå en snurr på ståltråden och göra en liten "hylla" för ljushållaren innan jag klädde kransen. Då gick det äntligen!
---
---
Enkel grön...
---

---

Den här ska jag försöka mig på ikväll om jag hinner. Jag tycker den är jättefin. I artikeln stod det att stommen egentligen är till en julstjärna i tyg. Jag tänker böja till den själv, och har efter lite mödor ritat upp en sexuddig stjärna med längre "svans" på ett papper som jag kopierat upp till A3-format. Tyvärr har jag svårt att hitta ståltråd som är tjock nog, så att den inte blir så mjuk och ranglig. Vi får se hur det går... Jag tänkte mig att den skulle hänga på min kamin. Om jag lyckas får ni se den, annars vet ni :) Kram, Tina

---

Inga kommentarer: