söndag 30 mars 2008

Blomsterbutik

Gokväll! Jag vet inte om ni där ute googlar efter 'vinlådor' eller 'Systembolaget', men sedan jag lade ut mitt förra inlägg har antalet besök per dag ökat med 3-4 ggr.... Hm... Kul är det i vilket fall! Min första utmärkelse har jag också fått! Från Tildes Hus, en gullig blogg som jag nyss hittat till. Jag är oerhört hedrad! För ett tag sedan när jag varit på shoppingrunda, tipsade jag i förbifarten om en blomsterbutik som jag nyss hittat. Den heter Gullmarsplans T-blommor, och ligger alltså inne i tunnelbaneuppgången vid Gullmarsplan. De har så mycket fint förutom blommor, som ni kan se på bilderna jag tog nu sist jag var där.
De har lite kungakronor, prismor, fina krukor och järnurnor, fågelburar mm. Sånt som vi gillar med andra ord :)

Den här ljuskronan tyckte jag var fantastisk!

Fågelburen och gallerägget är också jättefina.... Nu ska jag visa vad jag köpt där hittills, förutom blommor:

Fatet kallades planteringsfat och ser ut som ett tvättfat i zink. Det ska jag nog lyckas fylla med blomster vilken dag som helst nu :) Gamla "använda" krukor är också fint. I en av dem klämde jag ner mitt myrtenträd, som förresten lever än så länge.... Den lilla spegeln är supersöt, den har inget upphäng, utan bara ett litet hål på baksidan, så där har jag satt i en krok. Annars kan man t ex ha den som ett litet fat för en fin ring eller liknande tipsade de om i butiken. Silhuetthjärtat har ett så fint mönster av fåglar, men jag förstod redan när jag köpte det att det inte skulle passa hos mig med den ljusgröna/rostiga färgen. Det är ju inget problem tänkte jag, det får bli vitt eller svart när jag kommer hem!
Väl hemma kom jag på att det måste ju finnas något slags metall under färgen, hmm, lite Svinto kanske? Jojomensan, där dök det upp lite silverglans! Det tog för lång tid för en otålig själ som min, så jag tog våtslippapper till slut. Då blev det så här (i mitt tycke) fint! Kram till alla er där ute, Tina

12 kommentarer:

Nettan sa...

Vilken härlig blomsterbutik...dom har en massa fint ser jag !!
Söta fynd du gjort ..=0)
Kram Nettan

Nettan sa...

*Haha*...morgonpigg vet jag inte, men måste upp med barnen som ska till skolan ;0)!
Ja resan ser jag fram emot, har varit där i Maj-03 m. familjen & då var det alldeles lagomt, som en svensk sommar...men -04 var jag där i Juli men " Unga Reuma " & då var det värmerekord, 55 i skuggan...*pust * säger jag bara...rena pesten..aldrig mer !!!
Ha det gott...
Kram Nettan

MiaMaria sa...

Men vilken härlig butik!

Och en massa fint fick du med hem...

Grattis till utmärkelsen!

HA´det så gott!
Miamaria

Eva Agnes sa...

Nästa gång jag besöker sonen i Stocholm tänker jag ta T-banan till Gullmarsplan. Vilken skön butik.
Jag älskar annorlunda blomsteraffärer.
Vad det gäller mina fågelhus måste jag lacka dem innan jag sätter ut dem. Annars regnar den vattenbaserade färgen bort. :-)
Sedan kan flugsnapparna slåss.
Kramar och tack för besöket hos mig.
Eva Agnes

Sött och sunt sa...

hjärtat blev ju toppenfint efter en omgång med svinto!! kul att göra fynd!

Gårdsromantik sa...

Vilka fina bilder du visar - gillar hjärtat speciellt!
Grattis till din utmärkelse också!

Hälsning Maud

Gårdsromantik sa...

Hej Tina!

Jag visst ser det hopplöst ut att få ihop kakelugnen - tur att man inte skall göra det själv. Kakelugnsmakaren har lovat att den kommer att bli så fin. Honom litar jag på!

Bysterna säljer jag i min egen butik - de kostar 598:- st. Jag har skickat med bussgods tidigare men det blir ju dyr frakt!

Kram Maud

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

VIlken härlig blomsteraffär!
Den ampeln såg jag på Rum och trädgårdmässan tidigare i mars, visst är den fin!!!
För att inte tala om zinkfatet som är alldels underbart!
Kram
Marie

Hanna i Det stora grå huset sa...

Hej Tina!
Det var inte dåliga priser på trådrullar!!! Är alldeles förskräckt! 50kr för en... Då lär den ha varit i prima skick. Min mammas var lite kantstötta ska du veta. Hon tog 15 kr styck för dem. Såg att Marie som har Vita ranunkler köpte sina för 5 kr styck i en antikbutik där hon bor. Men som sagt, ser jag till ett humant pris (max 20kr/rullen?) så tänker jag på dig och köper!

Vilka oerhört vackra bilder du visar! Vad sugen jag blir på att köpa nya blommor... Tänk, man kan ju köpa hur mycket blommor som helst. Det kan aldrig bli för mycket...

Ha en bra kväll!
Kram Hanna

n o r d i n g å r d e n sa...

Å va kul att du visar bilder därfrån för NU kom jag på att ngn annan nämnt att det är en toppenbutik och så mycket fint de verkar ha! Min bästa väninna bor i Årsta så jag passerar ofta Gullmarsplan så detta ska jag komma ihåg, vinlådekvinna: ) Mari.

Marie sa...

Vilken härlig blomsteraffär! Jag älskar blomsteraffärer som både har blommor och lite inredning, mysigt! Vilka fina saker du köpte!

Ha en trevlig kväll!
Kram Marie

tindra lite mera sa...

Oj,vilken blomsteraffär med så mycket fint!!
Hjärtat vart underbart sött,vill också gratulera till din utmärkelse!
Kram Katarina