lördag 8 mars 2008

Västerås

Nu är jag i shoppartagen igen.... Det ryker om plånboken :) I förrgår var jag in på Stadsmissionen och min nya favorit-blomsteraffär, Gullmarsplans T-blommor. Jag köper allt annat än blommor där hittills, för de har så mycket fina saker. Nu är jag i Västerås, där jag växte upp och inspekterar stadens utbud med mina nyförvärvade "lantis"-ögon! Här finns det saker också kan jag meddela! När jag bodde här tyckte jag att staden var skittrist, och ful... Nu har en hel del ändrats, inklusive jag själv... :) Nere vid Svartån finns det jättefina gamla hus, sneda och vinda, men urcharmiga. Där finns en del små butiker och en av dem var jag in i och handlade såklart. Här är lite bilder som jag tog med telefonen, av varierande kvalitet... Butiken heter Kammaren som ni ser, och hade jättemycket fint.
Sen hamnade jag i himlen bokstavligt talat! Har ni någonsin vägarna förbi Västerås, måste ni leta er fram till Nordanby Gård. Det är en liten herrgård som jag tyckt var så fin ända sedan jag var liten. Den ligger på vägen in till stan från där jag bodde då.
Där ligger Design & Country House. Fantastisk affär i underbar miljö, jag nästan tappade andan av ha-begär! Där slank de också ner lite småsaker, men jag kommer att titta in där varje gång jag är här, var så säker! Gullig ägarinna också. Hon har en egen blogg, jag lägger in båda på mina listor.
Sakerna ska jag visa sen när jag har kameran till hands. Nu ska jag mysa med "söstra mi", Kvast-Hulda som jag har känt sen vi var sju. Vi pratar, äter och kanske tittar vi på en dansfilm (typ Dirty Dancing mfl) vår hemliga last..... :) Kram, Tina som trivs!

8 kommentarer:

Ann-Catrin sa...

oj oj vilket tittgodis.. förstår att det rök om plånboken.. så ljuvliga saker!!
Kram A-c

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så kul att du tittade in på min sida...då hittade jag ju hit också!
Man kanske borde åka till V-ås någon dag för lite shopping...men som du säger så ryker det om plånboken...
Jag lägger en länk till dej, hoppas det är ok!
Kram
Marie

n o r d i n g å r d e n sa...

Så kul med ett repotage från den mysiga butiken! Jag bodde på halvtid i Västerås förra året och jag bara älskar den delen av stan du beskriver och den där butiken! Det finns ju ett par till, i utkanten (minns inte namnen nu...)lantliga mysiga och så Vargbo blommor förstås, har du varit där,en sån mysig blomsterbutik men tyvärr håller de på att stänga snart...Gullmarsplan är ett annat ställe jag passerar ofta, min bästa vän bor i Årsta, den butiken vid Gullmarsplan har jag missat, tack för alla fina tips! Mari.

n o r d i n g å r d e n sa...

..gud va knäpp jag är, det var just contry house jag menade, en av dem... mari

Lilla Blanka sa...

Åh vilket ställe..!Förstår att det fanns mycetk du ville ha...jag kan se massor som jag vill ha bara genom att kolla på de fina bilderna..ljuvlig affär!
Kram
Mia

Stina sa...

Jaha, då får man se till att ut och åka lite då. Puss

MiaMaria sa...

Mammamia så mycket fint...en fröjd för ögat.....

Ha´det så gott!
Miamaria

Marie sa...

Massor av fint, där skulle man gärna gått och kikat en lång stund!!!!!

Vad jag tycker synd om dig som var tvungen att köpa fyra godisägg, hihi. Vad gör man inte för att få några betongformar!!!!!

Kram Marie