tisdag 25 mars 2008

Vår ?!?

Så här såg det ut när vi kom hem från fjällen igår.... Det var ett tunt snötäcke om något alls, hela vägen från Sälen, genom Stockholm. När vi närmade oss hemmet, snöade det. Det ni ser ovan är en del av min vårplantering :) En zink-hink med påskliljor/narcisser med mossa och björkris runtom. Tror ni att de återuppstår??? Jag gillar verkligen snö, men det här var väl i senaste laget? Vi hade en kanonhelg i fjällen i alla fall. De enda som klagar är mina knän.... Gamla påsk-kärringar ska inte åka slalom :) Tack för alla påskhälsningar, nu ser jag fram emot att måla/sy igen! Kram, Tina

8 kommentarer:

Nettan sa...

Ser precis ut som min påskgrupp jag gjorde...ställde in den innaför dörren så den fick tina en stund...synd på blommorna som va så fina =0(...
Ha det gott..
Kram Nettan

Marie sa...

Så där ser mitt vårarrangemang på trappan också ut! Idag har snön dock börjat töa så nu syns iallafall de stackars blommorna. Vi får väl se om de har överlevt!!!!

Knopparna på hyllan har han gjort utav en fyrkantsstav som han sedan har sågat och filat till. Går säkert alldeles utmärkt med en rundstav, maken tog nog bara något som vi hade hemma.

Ha en bra onsdag!
Kram Marie

C De-sign sa...

Samma sak på trappan här.....!!! Men det smälter väl , ganska snart får vi hoppas! Ett tips: Utlottning inne hos mig! Välkommen!
Kram fr C

MiaMaria sa...

Ser ut som om någon har saknat er...påskliljorna....
Men visst är det vackert med snö!

Sov så gott!
Miamaria

Eva Agnes sa...

Vet du?! Jag tycker det är självklart att "gamla" påskkäringar ska åka slalom.
Jag längtar enormt efter det. Det var ca 12 år sedan sist.
Och våren som kom av sig har vi här också.
Jag tror att dina vårblommor på trappan klarar sig. Växter är mer seglivade än man tror.
Kramar Eva Agnes

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Jag planterade också vårblommor i våra urnor och gjorde jättefint på trappen, men det är ju heöt översnöat nu!
Kram
Marie

Hanna i Det stora grå huset sa...

Ja du, det var verkligen trist med denna sena vinter. Hu då. Jag avskyr snö. Alltid förutom på julen o nyår.

Stackars dina fina blommor!!!!

Ha det så gott!
Kram Hanna

Annas skattkammare sa...

Ja det är lite halvt deprimerande att snön var tvungen att komma nu.. och i sådana mängder! Är för en gångs skull glad att jag inte hunnit göra fint på trappen än. Hoppas det blir vår snart! =) Kram /Anna