fredag 14 mars 2008

Skräp i ny förpackning

Ibland släpar jag hem saker som jag inte är säker på om jag gillar eller inte....
Lite färg så blir de genast bättre! Diverse prylar har gått den vägen, oftast saker från billighetsaffärer som av någon anledning kan ha jättefina saker i helt fel färg, eller med hiskliga mönster. Dessutom finns det ju alltid Myrorna mfl ställen som alltid har något som jag kan lägga vantarna på, även om jag tycker att de har blivit dyra.
Furu har jag avskytt hela mitt liv, men det är ju bra underlag för färg :) Visst blev sakerna bättre? Alla de här sakerna kommer från Myrorna tror jag. Ljusstaken är det första jag någonsin försökt "shabba". Tror ni att jag kunde få det att synas på bilden? Jag har säkert tagit 20 bilder, men ljuset blev konstigt eller bilden korning.... Till slut kände jag mig som den sliskige chefen i Sällskapsresan som står på balkongen och vrålar "Måtte djävulen ta alla fruntimmer!" Måste tänka på blodtrycket, eller köpa en bättre kamera, eller gå på kurs.... Ha en bra helg allihop, jag ska gå på min första antikmässa! Kram, Tina

11 kommentarer:

Nettan sa...

Men tänk så bra det blir med " lite vit " färg...Som nytt !!
Ha det gott & Trevlig Helg..
Kramiz Nettan

faster atta sa...

Ja, lite vit färg kan göra underverk med det mesta! så spännande det låter med din bod!

MiaMaria sa...

Vd skönt det låter...att det inte bara är jag som är lite klåfingrig...Och här har penseln också varit framme visst gör det mycket med lite vit färg.
Det enda jag önskar är väl att färgen kunde torka på en timme....kanske.

Du har också gjort dina första köp på Tradera det har jag också...

HA´det så gott!
Miamaria

Frida sa...

Vad fint det blev när du målade om dom. Mysig blogg du har!
Kram Frida

Frida sa...

Tack f�r din kommemtar! Nej det �r inte kul att vara utan jobb.
Ha en trevlig kv�ll!
Kram Frida

Marie sa...

Sakerna blev jättefina! Vad skulle man göra utan sin vita färg, hihi. Imorgon ska den få komma fram här också, ska måla en hylla!

Hoppas du haft det trevligt på antikmässan!

Trevlig kväll!
Kram Marie

Vardagslycka sa...

Ja, vit färg kan göra underverk!
Tack snälla du för rara ord inne hos mig.
Kram, Carina

Anonym sa...

Vilken skillnad säger jag då bara.... inte var sakerna så snygga i furu, men nu så är dom det.
Jag är oxå en furu hatare sen barnben, undrar om det beror på att man nästan "drunknade" av all furu på 80- talet?

Ha en härlig Söndag
Kram Pernilla

vitating sa...

Trevlig blogg!! Vilken förvandling :-) Jag älskar oxå den där butikens bilder som du varit på nedan, allt bara vitt, underbart!!

Tack för besöket! Ha en bra dag!

Kram Vitating

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilken skillnad, så vackert, tänk va lite vit färg kan göra! Mari.

Ann-Catrin sa...

ja vit färg kan verkligen göra en ganska oansenlig sak till något riktigt läckert.. tänk vad härligt det är!!
Du undrade om vi besöket Sköna ting... tyvärr..den var stängd..trist va!!
Kramar A-C