onsdag 3 juni 2009

Senaste fynden!

---
Äntligen ett skrivbord! Tycker inte ni också att krusidullerna är lite överkurs? Jag tror att jag ska plocka bort dem faktiskt innan jag börjar måla. På skivan var det svart vaxduk, det ska väl imitera läder förmodar jag. Den var trasig så jag pillade bort den det första jag gjorde. Superbilligt fick jag det också, 200 kr! Jipp, jipp!
---

---

Ny liten spånkista, som jag kanske inte målar för 150 kr. De börjar bli dyrare nu. Hallbänken med förvaring var också ett fynd för 120 kr. Två äldre damer förmanade mig att den skulle jag inte måla eftersom den minsann var i ek.... Jag bedyrade detta med korsade fingrar i tankarna :)

---

---

Två gamla mätstickor, kan det heta så? De är så härligt slitna, jag ska ha dem i arbetsrummet bara för att de har så fin färg och patina. 20 kr styck var helt ok. Som sagt så missade jag precis en gammal symaskin som någon annan köpt för 120 kr, men man kan ju inte få allt här i världen :) Nu ska vi fira vår student-son imorgon, även om det blir i hagel och driv-is! Kram, Tina

---

9 kommentarer:

Anki sa...

Vilka fina fynd du gjort *ler* Jodu, dom tanterna, hihi...jag har allt oxå hört, men den ska du väl inte måla det är ju...bla bla bla, osv...Men måla på du, det är helt ok *fniss*

Vad kul med studentfirande *ler*...driv-is lär det väl inte bli, brr...men risken är stor att ni blåser bort!
Ha en toppendag!

Stora kramen! Anki

Vitt o Vältummat sa...

Fina fynd! Jag tycker det är lite fint med krussidullerna på bordet.
En sådan mätlinjal eller vad det kallas har jag också fyndat. Bra att du påminde mig. Den ska jag plocka fram!
Kram/Åsa

Bygatan sa...

Vilka superfynd! Du är ju så duktig att göra iordning dem också.

Visar ditt jättefina kuddfodral på bloggen idag. Har haft så fullt upp så jag har inte hunnit visa det tidigare. Det var mycket välgjort och generöst i storlek, TACK än en gång!

Kram Lena

Inspiration i vitt sa...

Nu har du att gjort riktigt bra fynd, vilka bra och snygga saker, skrivbordet var underbart och kommer att bli ännu finare när du gjort iordning det.
Kram på dig7Ingela.

Krukmakeri hemjord sa...

Jag älskar auktions o loppis fynd*L*

Millas hem sa...

Jättefina fynd du gjort!
Kanske jag också hade plockat bort "överkurskrusidullerna" på skrivbordet!:)

Så fina kuddar med text du gjort också!

Kram Camilla

lottens vita och gröna sa...

gahhhhhhh så fina saker, skrivbordet är ljuvligt och ler åt dina korsade fingrar i tanken!!!lycka till med studentandet!
storkram lottne

Unknown sa...

Hejsan! ÅÅÅHHH, så vackra saker du fyndat! Wowe! Kram Petra

Skrot och Skruv sa...

Vilka fina fynd du gjort... Tanterna låter precis som min lilla farmor, hon har massa fina saker som jag kan få men de får INTE målas. Jag är inte speciellt förtjust i mörk gammal ek så tyvärr får allt stå kvar hos henne.

KRAM Annica