fredag 26 juni 2009

Favorit-tid!

---
Nu är det min favorittid på året igen, då dikena är fulla av blommor. Jag har lite dåligt med snittblommor i min trädgård, så det är lycka när det finns blommor överallt :) Det är rätt så bra att bo på en gammal sommarstuge-tomt ibland. Dels är den till stora delar naturtomt, och ibland dyker det upp blommor som aldrig synts till förr! Om ni klickar på bilden ovan kanske ni ser två stånd med akleja i mitten... De stod där plötsligt en dag i gräset bakom boden. Tillsamman med lupiner och hundkex från dikesrenen blev det en drömbukett!
---

---

Längre ner på gatan finns det prästkragar. Det är nog den svenskaste blomma jag vet! Den är väl egentligen finast där den står, men några fick följa med hem tillsammans med några blad som kanske är daggkåpa? I en gammal mjölkflaska fick de ge lite sommarkänsla åt köket.

---

---

I närheten av prästkragarna hade också rödklövern kommit. En pyttebukett fick stå i badrummet och pigga upp. Såg igår att Hemtex har halva priset på frotté i utgående färger, bland annat rosa... och jag fick lön idag..... hmmm... Ska jag tordas? Min make muttrade senast i förrgår att: - Det börjar bli lite väl puttenuttigt här hemma... Och jag som bara börjat :) Det är så härligt att hitta de där sakerna, och platsen för dem som gör att allt bara stämmer! Hittade en plats för en sådan sak tack vare er bloggare, det ska jag visa någon dag. Imorgon ska det bli 30 grader varmt, så då är boden stängd och vi på sjön :) Ha det så härligt i helgen! Kram, Tina

---

5 kommentarer:

Lilla Blå sa...

Men såå vackra bommor du plockat in. Härligt med svensk sommar.
Ha en skön helg

kramar @nette

SNOWWHITE-SUSSIE sa...

hallå söt blogg du har.. svenska sommarblomster är väl underbart...kram snowwhite-sussie.blogspot.com

Vitt o Vältummat sa...

Det finns många vilda blommor som är jättefina att ta in. Jag har till exempel upptäckt att hundkäx är jättevackra i vas! Det har jag lärt mig genom bloggandet.
Kram/Åsa

Magdalena sa...

Hej,
det var jätte mysigt att hitta till din bod(för 2 veckor sedan)!Det får blir flera gånger men nu med finare väder.
Hälsningar
magdalena

Anki sa...

Hej i puttenuttlandet, hihi...Typiskt karlar!
Visst är det fint att kunna gå ut o hämta blommor...det finns så mycket vackra!

Ha det gott i värmen! Kram kram!