torsdag 11 juni 2009

Blåvit är jag i själen...

---
Detta fat hittade jag på en marknad i Alcudia på Mallorca för flera år sedan. Det var då det enda som var något att ha också ... Varje gång jag är utomlands hoppas jag på att hitta något som jag gillar att ta med hem, men oftast är det kräk-turist-varning på allt man ser. Bemålat med väderkvarnar osv... Gissa min lycka när jag såg ett litet bord i utkanten av marknaden med keramik! Fatet är rejält stort också, och presiderar nu i ensamt majestät på vårt största utebord när det inte fylls med något smarrigt. Jag tycker mer och mer om det!
---

---

På Rusta kan man som bekant hitta små guldkorn ibland :) Den här kökshandduken med en kamrat utan recept fick jag för 29,95.... Det var ju inte mycket att fundera på! Jag har dock inte provat receptet, men jag kanske kan övervinna min skogsfobi och plocka tillräckligt med blåbär lite senare :) Mina föräldrar som har sina rötter i Ångermanland med omnejd, tyckte att det var det naturligaste i världen att knata runt i skogen dubbelvikta hela dagar för att plocka mängder med främst lingon, men även blåbär när jag var liten. Jag förväntades stortrivas i en tuva med kossor gjorda av kottar..... Icke sa nicke! Inte Tina inte.... Än idag trivs jag bäst i öppna landskap, helst havet eller fjällen även om det inte blir tillräckligt ofta av varken det ena eller det andra!

---

Jag fick tag i den kudd-sugna bloggerskan som tur var! Får ni inte svar av mig på mail, är det något fel. Bara så att ni vet om det händer igen :) Kram, Tina

---

8 kommentarer:

Sussi sa...

...kossor gjorda av kottar, fantasifullt men i längden blev det en aning enahanda. :)

lottens vita och gröna sa...

ljuvlig talrik, jag med är blå i själen, just idag iaf, hihi, har med ett blått inlägg!

vi har visst lika smak du och jag tina, har köpt den handuken med fast i sv vitt och med kladdkakerecept!

varmkram lotten

Anki sa...

Kanonläckert fat! & handdukarna var ju toppen...Jag kommer allt ihåg det där med kott-kossorna, undrar hur många som varit med om det!!?? Hur som helst, det har blivit en riktig skogsmulle av mig...plockar allt, hihi!!!

Kram till dig & ha en fin kväll!

Vitt o Vältummat sa...

Tror jag ska ta en tur till Rusta-om jag hinner. Jättefin handduk.
Kram/Åsa

Anki sa...

Tack söta rara!
Jadu, vilket skitväder det ska bli till helgen, man undrar vart sommaren försvann!!??
Fast då kanske man kan få lite gjort oxå *fniss*

Ha det gottis! Kramen till dig!

Anonym sa...

Mysig tallrik. Jag tycker med att det kan vara vidrigt alla turistsaker de säljer, blä!

Handduken var ju rolig och gav verkligen lite inspiration

Det vart ju inte att du kom på bloggträffen, vi får väl försöka vara några stycken bloggare som all enkelhet ses på kanske Rosendal el dylikt när vi är hemma i sommar. Det ligger ju mitt i stan så de både från norr och söder kan åka dit.

Kram Lena


Hoppas din helg blir mysig.

Compact Garden sa...

Jag var och rev runt på lunchen idag i denna affär som jag inte besöker så ofta då det inte är nästgårds..men hittade också bra saker..ja det behöver inte alltid vara dyrt för att det ska vara fint..

Sen tycker jag alltid när jag är på turist ställen att det är precis som du beskriver det..riktigt riktigt K dåligt..tänk vad dom hade kunnat sälja :)Tur att du hittade ett riktigt fint fat i alla fall..

Ha en riktigt skön helg/Anne

Daniel sa...

Den var fin
- den ska du vårda ömt!